22. Februara 2023.

Da li ćemo u budućnosti dobiti i četvrto svjetlo na semaforima?

Na semaforu crveno znači stani, a zeleno prođi. Saobraćajni inženjeri na Državnom univerzitetu Severne Karoline sada predlažu belo svetlo, koje bi omogućilo autonomnim vozilima da poboljšaju protok saobraćaja, i ujedno omogućilo vozačima da znaju šta se dešava.

U kompjuterskim simulacijama, novi pristup značajno poboljšava vreme putovanja kroz raskrsnice i smanjuje potrošnju goriva. Crvena svetla će i dalje značiti stop. Zelena svetla će i dalje značiti da vozite, a bela svetla će “govoriti” ljudskim vozačima da jednostavno prate autonomni automobil ispred.

Koncept belog svetla zasniva se na činjenici da je moguće da autonomna vozila bežično komuniciraju međusobno i sa računarom koji kontroliše saobraćajnu signalizaciju. Kada se raskrsnici približi dovoljno autonomnih vozila, aktiviralo bi se belo svetlo.

U ovom scenariju, semafor bi radio normalno kada je procenat samovozećih automobila na raskrsnici nizak, ali kada se taj broj poveća, belo svetlo signalizira vozačima (ljudima) u redu da su autonomna vozila preuzela sistem i da jednostavno prate auto ispred.

Autori ove ideje kažu da svetlost ne mora biti bela i može biti bilo koje boje (koja se već ne koristi u postojećim semaforima).

Naučnici su testirali ovaj sistem koristeći simulatore saobraćaja. Kada se radi o raskrsnici sa “belom fazom”, gužva je smanjena za 3 odsto kada je bilo samo 10 odsto autonomnih vozila, ali je taj broj skočio na 10,7 odsto kada je bilo 30 odsto autonomnih vozila.

Autori studije tvrde da bi neki kratkoročni pilot programi belog svetla mogli da počnu u kontrolisanim okruženjima, kao što su luke, gde bi komercijalna vozila, za koja je veća verovatnoća da će biti autonomna, mogla da putuju brzo i efikasno.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare