30. Decembra 2022.

Test: Citroen C3 1.2 PureTech 110 automatik

Big Portal

• Tekst – Aleksandar Bursać; Izvor – Auto Magazin; Foto – Auto Magazin

Sve je više ljudi koji, kada su jednom osetili čari automatskog menjača, više nemaju nameru da se vraćaju na manuelni.

U međuvremenu je tehnologija ozbiljno napredovala, pa više nema automatika koji su predstavljali neku vrstu kompromisa.

Tako je i sa Citroenom C3. Ranije je imao robotizovani manuelni menjač sa jednom lamelom koji je zahtevao malo strpljenja, pogotovo prilikom iznenadnog i naglog dodavanja gasa.

Istina, u test primerku nije osmostepeni, već šestostepeni automatik. Onaj sa više brzina je rezervisan isključivo za snažnije verzije 1.2 turbo-benzinca, koje se u ovom trenutku ugrađuju samo u veće modele Citroena.

Zato smo i želeli da testiramo ovu kombinaciju, koju nismo imali prilike da vozimo do sada.

Dimenzije (dužina/širina/visina): 3996/1829/1474 mm. Međuosovinsko rastojanje: 2539 mm

Dakle, automatski menjač je dostupan samo uz najsnažniji turbo-benzinski motor od 110 konjskih snaga i to u najvišem paketu opreme “šajn” (Shine).

Standardna oprema obuhvata sve što je neophodno za udobnu i bezbednu vožnju. Uključuje LED farove, kameru za prepoznavanje saobraćajnih znakova o ograničenju brzine, senzore za kišu i svetla, elektro-preklopive retrovizore, tempomat, upozorenje o nenamernom napuštanju saobraćajne trake…

Navigacija se doplaćuje, ali zato su tu Android Auto i Apple Car Play aplikacije za povezivanje sa mobilnim telefonom, pa možete da koristite navigaciju i mape po želji.

Standard je i veliki multimedijalni displej, koji kao i u ostalim Citroenima služi i za brojna druga podešavanja, uključujući i automatski klima-uređaj.

Zadnji parking senzori su takođe standard, a ukoliko želite kameru za vožnju unazad, doplata je 250 evra.

Afiniteti u vezi automatskog kočenja su različiti, pa je ostavljeno na kupcu da odabere ovu opciju ili da uštedi 400 evra, koliko košta “sigurnosni paket”.

Osim aktivne bezbednosne kočnice, sastavni deo paketa je i kamera za automatsku aktivaciju dugih svetala, što je vrlo zgodno kada vozite putem bez ulične rasvete.

Auto sam vodi računa o tome kada treba aktivirati duga svetla kako ne bi zaslepeo vozače automobila ispred.

U svakom slučaju, test primerak košta 20.590 evra sa PDV-om.

Treba uzeti u obzir da je reč o najvišem paketu opreme, da samo automatski menjač košta 1500 evra, kao i da je pod haubom turbo-benzinac.

Kada se upali, u leru nema nikakvih vibracija. Čak smo morali da oslušnemo da li motor radi.

Ipak, kada se doda gas, začuje se karakterističan zvuk za trocilindarske motore.

Na svu sreću, konstruktori su se potrudili da bude vrlo utišan, pa većina vozača uopšte ne bi primetila da mu “fali” cilindar.

Hod ručice menjača nas je podsetio na nekadašnje modele. Ne vuče se ravno unazad, već je potrebno prvo ga mrdnuti malo udesno pa tek onda unazad, i to stepenasto. U svakom slučaju, “D” položaj je krajnji, tako da nema greške.

Manuelni režim se aktivira prebacivanjem iz “D” položaja ulevo.

Za razliku od najnovijeg osmostepenog automatika, ovaj vas neće “samoinicijativno” vraćati u automatski režim, ako ste već želeli da odaberete manuelni. Jednostavno će ostati tu gde je, dok mu ne kažete drugačije.

Polazak iz mirovanja je vrlo uglađen, bez zadrške. Čim pustite kočnicu, ima tendenciju da kreće. Isto je i na nizbrdicama. Za razliku od većine automatizovanih menjača sa dve lamele koji će krenuti nizbrdo kada se deaktivira “hil holder”, menjač u Citroenu C3 neće iznenaditi vozača, što je posebno bitno onima koji su manje iskusni.

U vožnji je veoma inteligentan. Ne zadržava obrtaje, već brzine menja taman kada treba. Sjajno je uparen sa motorom, pa nema iznenađenja čak i kada mu naglo pritisnete gas.

Neće se zbuniti ni prilikom “kik daun” funkcije. Inače, za trenutnu reakciju motora na komandu gasa pri niskim obrtajima je zaslužan i sam turbo-benzinac.

Maksimalni obrtni moment postiže već pri niskih 1500 obrtaja.

S obzirom na ranu promenu brzina, nije veliki potrošač. Po gradu treba računati na prosek od oko osam litara bez korišćenja klima-uređaja.

Kao i ostali Citroeni, može da se pohvali izuzetnom udobnošću. Naravno, auto uvek poredimo sa direktnim konkurentima, pa s pravom možemo da kažemo da je C3 verovatno najmekši automobil u klasi. Tome su u velikoj meri doprinela sedišta od memorijske pene, koja je još deblja u odnosu na verziju pre restilizacije.

Donji deo je nešto kraći. Sedi se sa relativno savijenim nogama u kolenima, kao kod krosovera.

Iznenadio nas je hod volana po dubini, koji omogućava i relativno zavaljeno sedenje, za razliku od većine konkurenata kod kojih se sedi prilično uspravno.

Plastika jeste tvrda, ali su se Francuzi potrudili da dobar deo tapacirunga vrata, pa čak i zadnjih, oblože štofom sa sunđerastom podlogom.

Komandna tabla je takođe od tvrde plastike, izuzev površine između ventilacionih otvora koja je presvučena eko-kožom. Preciznost završne obrade je još bolja nego do sada.

Tu mislimo na uklopljenost panela enterijera – nema nikakvog krckanja i škripanja, a svi prekidači i komande su precizni.

Prtljažnik: 300 l

Naravno, uvek ima i nekih mana. Na svu sreću, nisu velike i na njih se lako navikava, ali red je da ih spomenemo. Ručica tempomata je i dalje sakrivena, pa je potrebno proučiti je pre korišćenja.

Zatim, ako želite da promenite temperaturu, morate da kliknete na ikonicu “klime” pored displeja kako biste ušli u njen meni, pa tek onda možete da obavite željenu operaciju.

Isto je i sa start-stop sistemom, koji isključujete tako što morate da uđete u poseban meni.

Ipak, sve su to sitnice spram onoga što C3 nudi. Pre svega, to je izuzetno mekana vožnja koja je već sama po sebi dovoljna da zavolite auto. Simpatičan dizajn da i ne pominjemo.

Nije šampion prostranosti ali nije ni tesan. Osoba prosečne visine pozadi ima još oko tri prsta slobodnog prostora iznad glave, dok je zapremina prtljažnika od 300 litara više nego dovoljna za svakodnevne potrebe pa i za prtljag dve osobe na dužim putovanjima.

Lako se vozi i parkira a ukupnom komforu svakako doprinosi i automatski menjač koji je neuporedivo je sofisticiraniji od nekadašnjeg robotizovanog menjača sa jednom lamelom.

Redizajnirani Citroen C3 je dostupan od 15.540 evra sa PDV-om. Za taj iznos dobija se isti motor zapremine 1.2 litra ali bez turba, sa 82 konjske snage.

Nije zaboravljen ni “sport” mod

Ukoliko ste navikli na “sport” režim motora ili menjača, C3 vas neće razočarati. “S” taster je smešten na pomalo neobičnom mestu, odmah ispod USB priključka. Sistem ubrizgavanja je inače mapiran tako da ostavlja utisak kao da je stalno u “sport” modu.

Prilično je srčan i startan, omogućavajući i snažnija ubrzanja, za grad i magistralu više nego dovoljna. Neće vas ostaviti na cedilu ni na auto-putu.

Sa 130 km/h relativno lako ubrzava, što je vrlo bitno prilikom preticanja kada su vam za petama nervozni vozači koji žure na destinaciju i ne haju za ograničenja i kazne. Pri toj brzini C3 automatik troši između sedam i osam litara.

Kada kliknete na “S” dugme, auto će vas prijatno iznenaditi, još žustrijim ubrzanjima i nešto kasnijom promenom brzina, kako bi uvek raspolagao maksimalnim rezervama snage motora.

Modni detalji

Nisu Francuzi slučajno u samom vrhu kada je u pitanju moda i industrijski dizajn. Samim tim, vodilo se računa i prilikom dizajniranja automobila.

Citroen C3 može da se pohvali brojnim dizajnerskim detaljima, među kojima su i rukohvati za zatvaranje vrata u formi kaiša.

Za pohvalu je što su čak i zadnja vrata dobila tapacirung delimično presvučen sunđerastom tkaninom.

Komandna tabla jeste od tvrde plastike ali su se konstruktori potrudili da dobar deo oblože proštepanom eko-kožom.

“Auto magazin” je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Citroen C3 1.2 PureTech 110 automatik

Motor: zapremina 1199 ccm, snaga 81 kW (110 KS) pri 5500 o/min, maks. o. moment 205 Nm pri 1500 o/min, menjač automatski, 6 stepeni

Dimenzije: D/Š/V 3996/1829/1474 mm, međuos. rastojanje 2539 mm, prtljažnik 300 l, rezervoar 45 l, masa 1144 kg, pneumatici 205/55 R16

Performanse: maks. brzina 193 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,0 s, potrošnja 5,1-7,9 l/100 km, emisija CO2 139 g/km (WLTP)

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare