Dženifer Saba, sa Rojtersa navodi da šef Microsofta, Satja Nadela nastavlja da razmišlja dalje u smislu širenja kompanije te da je Netflix logičan izbor.
Od svoje promocije u izvršnom rukovodstvu tehnološkog giganta 2014. godine, Nadela je krenuo u skupe kupovine. Počeo je sa akvizicijom kompanije koja stoji iza hit igre Minecraft, vrednom 2,5 milijardi dolara. Kasnije je Microsoft kupio LinkedIn za 26 milijardi dolara i programera softvera za prepoznavanje govora i veštačke inteligencije Nuance za 20 milijardi dolara. Activision Blizzard biće, ako se saga sa američkim regulatorima završi uspešno po Microsoft, daleko najveći akvizicijski poduhvat, sa 69 milijardi dolara.
Microsoft je, kako navodi Saba, trenutno zauzet borbom protiv američkih regulatora za pravo da završi preuzimanje Blizzarda. Stavljanje pod isti krov sa sopstvenom gejming konzolom Xbox dovelo je do regulatornih zabrinutosti oko dominacije na tržištu. Čak i ako Nadela izgubi kompaniju za video igre zbog narušavanja konkurencije, posedovanje Netflixa imalo bi strateški smisao i verovatno bi se lakše proguralo u Vašingtonu i Briselu.
Microsoft i Netflix su već blisko povezani. Netflix je odabrao Microsoft kao svog reklamnog partnera za novu uslugu pretplate koja podržava oglašavanje. Predsednik Microsofta Bred Smit sedi u upravnom odboru Netflixa. Deo razloga za dogovor je da Microsoft želi da ponudi uslugu striminga video igara na više uređaja.
Netflix ima svoje velike planove u igrama. Ove godine, kompanija koju vodi Rid Hastings kupila je programera Spry Fox, svoj šesti interni studio. Postati deo Microsoftovog carstva povećao bi te ambicije. Paket sa streaming TV-om i igrama nije teško razumeti.
Satja Nadela je pokazao spremnost da bude hrabar trgovac. Na osnovu toga, lako je verovati da će se Microsoft sada usmeriti na Netflix, zaključila je Saba.
B92.