Potvrđujući svoju posvećenost električnim vozilima, Audi planira da proizvodi vozila sa nultom emisijom u svim fabrikama od 2029. godine, piše Autoblog.
To se već dešava u lokacije Bollinger Hofe (Nemačka) i Brisel (Belgija), a Ingolštat (Nemačka) će uslediti sledeće godine kada će Q6 E-Tron početi da silazi sa proizvodne trake.
U narednih šest godina, proizvodnja električnih vozila će početi u fabrikama u Nekarsulmu (Nemačka), San Hoze Čiapi (Meksiko) i Đeru (Mađarska). Audi kaže da će graditi nove fabrike samo u regionima gde su potrebni dodatni proizvodni kapaciteti. U tom cilju, gradi se nova proizvodna lokacija sa partnerom FAW u Čangčunu (Kina) za električna vozila bazirana na PPE platfotmi. Izgradnja će biti završena do kraja 2024.
Istovremeno, Audi će do sredine ove decenije uložiti oko 500 miliona evra za obuku svojih zaposlenih za proizvodnju električnih vozila širom sveta. Audi je postavio ambiciozan cilj da prepolovi godišnje fabričke troškove do 2033. Postizanje ovog cilja biće moguće smanjenjem složenosti sa više EV modela i manje onih sa SUS motorima. Pojednostavljeni proizvodni proces biće implementiran od samog početka. Q6 E-Tron će se sklapati na istoj proizvodnoj traci kao i A4 i A5, sa električnim automobilima koji će postepeno zameniti modele sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem u narednim godinama.
Audi je već signalizirao nestanak dva automobila sa konvencionalnim pogonom otkrivajući da ne namerava da obnovi A1 i Q2 nakon što modeli aktuelne generacije završe svoj životni ciklus.
Pored toga, superautomobil R8 sa V10 pogonom odlazi, dok je pristupačniji TT sportski automobil takođe na samrti. A8 će se verovatno transformisati u vodeći EV kasnije ove decenije, sa budućim električnim automobilima koji će biti oblikovani po Audijevim konceptima Sphere. Sledeći, nazvan Activesphere, biće premijerno prikazan 26. januara.
B92.