Posle početnog entuzijazma za autonomnu vožnju, usledilo je otrežnjenje. Shvatilo se da je reč o izuzetno složenim sistemima, čiji će razvoj trajati znatno duže nego što je prvobitno planirano.
Međutim, autonomna vožnja ostaje zanimljiva opcija, posebno u transportu roba.
Kompanija Kodiak Robotics je posebno aktivna u ovoj oblasti, koja temeljno rešava pitanje autonomnog upravljanja rešavanjem svih izazovnih situacija. Jedna od njih je iznenadna probušena guma, odnosno eksplozija gume, koja lako može da dovede kamion i sve obližnje učesnike u saobraćaju u veoma opasnu situaciju.
U slučaju Kodiaka, samovozeći kamion je programiran da uđe u zaustavnu traku i zaustavi se u slučaju bilo kakvog kvara. To su već demonstrirali u situaciji kada su namerno presekli eternet kabl i simulirali gubitak veze.
Eksplozija gume je mnogo opasnija situacija. Najpre je potrebno stabilizovati vozilo i zadržati ga u traci, a zatim bezbedno zaustaviti.
Simulacija ovog incidenta izvedena je pri brzini od 56 km/h.
“Ovo je zaista teško kontrolisati, a demonstracija sposobnosti našeg autonomnog vozača da ne samo da prepozna eksploziju u deliću sekunde, već i da može bezbedno da se nosi sa njom, predstavlja osnovu za mogućnost lansiranja autonomnih vozila”, rekao je za Automotive News Džordan Kolman, potpredsednik, kompanije Kodiak.
Kolman ističe da je prioritet bezbednost, a onda dolazi sve ostalo. Šta god da se desi, sistem autonomne vožnje mora da reaguje zaštitno prema vozaču, kao i prema vozačima u njegovoj blizini.
B92.