Alfa Romeu se mnogo toga može zameriti, ali to svakako nisu vozne karakteristike. Hoće li se to promeniti? Vrlo lako, a glavni krivac bi mogao biti deljenje mehaničkih platformi između brendova u okviru Stellantisa.
Tonale je stigao, ali osim prepoznatljivog Alfinog dizajna, ovaj kompaktni SUV ima i gomilu elemenata koje deli sa drugim automobilima. Osnova dolazi iz FCA, a koristi je nekoliko modela koji su na tržištu barem desetak godina.
Nedavno se Tonale našao na tzv. “testu severnog jelena”, na španskom km77.com. Cilj je jasan, a to je da SUV savlada poligon brzinom od 77 km/h.
To mu nije pošlo za rukom, a nisu pomogli ni modifikovano vešanje, ni veće felne od 20 inča sa gumama Pirelli P zero dimenzija 235/40.
Tonale je uspeo da savlada poligon tek kada je brzina smanjena na 74 km/h, što je lošije od konkurencije. Na primer, teži Mini Countryman obavlja isti manevar pri 79 km/h.
Nema sumnje da će elektronika morati da se doradi, jer od toga umnogome zavisi kako će se izvršiti manevar nagle promene pravca u vožnji.
U slalomskoj vožnji pri brzini oko 70 km/h, poligon je pređen za 24,9 sekundi, što je na nivou modela Seat Ibiza 1.0 TSI i BMW iX.
Inače, konkretni primerak modela Tonale pokreće benzinski motor od 130 KS u kombinaciji sa automatskim menjačem i pogonom na prednje točkove.