Međunarodni istraživački tim sa Univerziteta Novog Južnog Velsa (UNSV) u Australiji i Nacionalnog univerziteta Jokohama u Japanu, tvrdi da bi ovo otkriće moglo da pruži održivu i superiornu alternativu trenutnim tehnologijama izrade baterija.
Istraživači su pronašlii novi tip materijala pozitivnih elektroda sa „stabilnošću bez presedana“ koji se može koristiti u natprosečno izdržljivim baterijama sa čvrstim jezgrom. One se upravo najavljuju kao ključni deo koji će promeniti pravila igr u auto industriji i još više afirmisati električna vozila zbog svog potencijala da konačno reše tehnička ograničenja postojećih litijum-jonskih baterija koje se trenutno koriste za napajanje većine potrošačke elektronike – od pametnih telefona do električnih automobila.
Međutim, do sada se ovaj tip baterije suočavao sa sopstvenim ograničenjima u pogledu izdržljivosti. Ponovljena punjenja mogu izazvati nepovratno oštećenje interfejsa između elektroda i elektrolita, što ih čini neprikladnim za masovniju, komercijalnu upotrebu, prenosi Independent.
Međutim, nova baterija je uspela da zadrži svoj kapacitet od 300 mAh bez degradacije tokom stotina i stotina ciklusa punjenja i pražnjenja u laboratorijskim testovima, kombinovanjem pozitivne elektrode sa odgovarajućim čvrstim elektrolitom i negativnom elektrodom.
„Odsustvo gubitka kapaciteta tokom 400 ciklusa jasno ukazuje na superiorne performanse ovog materijala u potpuno čvrstom stanju sa slojevitim materijalima prilikom poređenja sa onima koji se koriste za konvencionalne ćelije “, rekao je vanredni profesor Neeraj Sharma sa UNSV.
„Ovaj nalaz bi mogao drastično smanjiti troškove upotrebe baterija. Razvoj praktičnih “solid-state” baterija visokih performansi, takođe može dovesti do razvoja električnih vozila naprednijih performansi.”
Baterije sa čvrstim jezgrom se spominju kao „sledeća velika stvar“ u razvoju tehnologije baterija ,smatra jedan od najboljih inženjera u kompaniji BMW. Simon Erhard je nedavno izjavio da su litijum-jonske baterije „dostigle vrhunac“ u pogledu performansi, predviđajući da će ih baterije sa čvrstim jezgrom na kraju u potpunosti zameniti kao industrijski standard.
U naučnom časopisu “Nature Materials” u utorak je detaljno objavljen rad na najnovijem otkriću pod nazivom „Materijal pozitivnih elektroda sa skoro nepromenljivo visokim kapacitetom“. Istraživači se sada nadaju da će rafiniranje materijala za elektrode omogućiti komercijalnu proizvodnju baterija sa čvrstim jezgrom kompatibilnih sa trenutnom tehnologijom koja se koristi na električnim vozilima, pre svega u pogledu cene, sigurnosti, kapaciteta i brzine punjenja.
Foto: Autoweek