Do ovog trenutka ovo je bila ekskluziva Xbox serije konzola i jedan od glavnih razloga zašto na konzolama igrice gotovo trenutno startuju iako je PC u pogledu hardverskih specifikacija apsolutno nadmoćan.
“Uobičajeno posao oko dekompresije podataka i velikih tesktura, obavlja centralni procesor zato što se kompresioni formati, istorijski gledano optimizuju za izvršenje na centralnim procesorima. Od sada se uz pomoć DirectStorage 1.1 API-ja nudi alternativni metod gde se posao dekompresije pomera pod okrilje grafičkog procesora (GPU) – proces poznat pod terminom “GPU dekompresija”. Grafička karta je ekstremno efikasna u obavljanju ponavljajućih poslova koji se istovremeno izvršavaju, pa smo u stanju da iskoristimo ovu pogodnost zajedno sa velikim protokom podataka na brzim modelima SSD uređaja kako bi obavili mnogo više posla odjednom. Kao rezultat toga je značajno skraćenje vremena potrebno prilikom učitavanja takvih sadržaja i poboljšanje prenosa prilikom igranja “online” naslova čija se radnja dešava u velikim otvorenim svetovima”, tvrde u Microsoft-u.
Prema Microsoft optimizovanim testovima, DirectStorage 1.1 uz pomoć GPU dekompresije ubrzava operaciju učitavanja igara za 3x ili 300% u odnosu na DirectStorage 1.0.
Verujem da će mnogi dočekati ovu funkciju sa velikim olakšanjem ali treba znati jedan bitan detalj – da bi osetili koristi od nove funkcije, igra mora imati ugrađenu DirectStorege 1.1 podršku, inače slaba vajda. Drugim rečima, ubrzanje nećete osetiti na sadašnjoj generaciji igara, jer one nemaju ugrađenu ovu opciju.
Benchmark.