XM je tek drugi samostalni M model u istoriji, ali i jedan od trenutno najkontroverznijih BMW-ovih automobila. “Sportista” od gotovo tri tone najviše rasprava izaziva kad je dizajn u pitanju.
Oliver Cipse, prvi čovek BMW-a, pritom ne deluje nimalo zabrinut. Štaviše, u nedavnom intervjuu datom povodom američke premijere nove Serije 7 i i7, izjavio je da novi ekstravagantni dizajn BMW-a ostaje.
Cipse je pritom rekao kako je kontroverzan dizajn modela M3/M4 i novog XM-a odlično odradio zadatak, privukao nove klijente i pomogao u rastu marke.
Ako se pitate kako im je pala na pamet ovakva strategija upotrebe kontroverznog dizajna, Cipse otkriva kako je analizirao jedan stari BMW model.
Dolazimo do čuvene BMW-ove Serije 7 E65. Nju je dizajnirao Kris Bengl, u startu je izazvala brojne reakcije, a na kraju se bolje prodavala od stilski znatno uspešnije generacije E38.
“Želim kontroverzu. Ako nemamo polemiku, odmah znam da je previše lako. U ranoj fazi dizajna ako nema kontroverzi, to je greška koju pravite u startu. Iz kontroverze dobijate angažovanost. Naterate ljude da razmišljaju o tome i razmišljaju o alternativama”, zaključuje Cipse.
Izvor: B92