Auto-industrija se menja svakodnevno, pa zato ne čudi strah evropskih proizvođača od kineskih auto-kompanija. Radna snaga je tamo jeftinija, troškovi proizvodnje su niži, sirovine su povoljnije, a sve to rezultira jeftinijim vozilima.
Kineski automobili trebalo bi da podležu istim carinskim stopama kada izvoze svoje automobile u Evropu kao i evropski brendovi kada izvoze svoje automobile u Kinu, rekao je direktor automobilskog koncerna Stellantis, Karlos Tavareš.
Prvi čovek koncerna u kome su, između ostalih, Peugeot, Fiat, Citroen i Opel, rekao je da kineski brendovi trenutno plaćaju carine od 10 odsto za uvoz automobila u Evropsku uniju, dok evropski proizvođači automobila plaćaju carine između 15 i 25 odsto za uvoz automobila proizvedenih u Evropi u Kinu.
Kineski brendovi kao što su Nio, BYD, MG, Great Wall i Polestar sve su više prisutni u Evropi sa svojim konkurentnim električnim vozilima. Trenutno čine pet odsto evropskog tržišta električnih vozila, navodi se u izveštaju koji je u ponedjeljak objavila ekološka lobistička organizacija Transport & Environment.
Tavareš tvrdi da za sada nije poznato da li su kineski proizvođači postavili niže cene svojih proizvoda sa ciljem da zagospodare evropskim tržištem i da kasnije koriguju cene, odnosno da ih povise.