Mnogi ljudi misle da je baterija prazna i pokvarena, ali nije.
Ukoliko temperatura opada, utoliko će se kapacitet baterije takođe smanjiti. Baterije na bazi olovnih ćelija i kiseline tako funkcionišu jer je optimalna temperatura njene elektro-hemijske reakcije 25 stepeni Celzijusa, ako je niža od 25 stepeni, kapacitet baterije će se smanjivati 1% za svaki stepen pada temperature.
Da se slikovitije izrazimo, stvarni kapacitet olovnih baterija je samo oko 70% na nula stepeni, a kapacitet je manji kada je izuzetno hladno.
Situacija će se vratiti u normalu kada temperatura poraste, tako da ne brinite previše.
Osim toga, kada vozimo bicikl zimi, koristimo deblje i veće jakne, pelerine i ostalu zaštitu od vetra i hladnoće koje povećavaju otpor u vožnji što takođe utiče na vek trajanja baterije. U isto vreme, gustina vazduha zimi je veća, a vazduh takođe ima određenu težinu, što utiče na veće opterećenje električnih dvotočkaša.

Podsetimo, usled pada temperature, termičko skupljanje vazduha u gumi će dovesti do smanjenja pritiska pa će trenje između gume i tla takođe biti veće, a što dovodi do gubitka snage tokom vožnje. Zato obratite pažnju i proverite pritisak u gumama tokom vožnje zimi.
Preporučuje se da izaberete toplo mesto za punjenje baterije u zatvorenom prostoru, kako bi hemijska reakcija baterije bila bolja.
Benchmark.