11. Septembra 2022.

Zašto je dobro održavati prijateljstvo na poslu s kolegom

Big Portal

No znate li koliko je važno biti u dobrim odnosima s kolegama i trebaju li se ta prijateljstva održavati izvan posla?

S kolegama se viđamo gotovo svaki dan, nekad i više nego s porodicom, partnerom i prijateljima. S obzirom na to, mnogi se pitaju kako izgraditi te odnose i ojačati ih?

Novo istraživanje provedeno na 1.000 radnika širom Velike Britanije, koje je provela agencija Rovva, pokazalo je da zaposlenici u prosjeku imaju samo četiri prijatelja na poslu.

Podaci su pokazali da muškarci imaju više prijatelja na poslu nego žene. No žene češće vjeruju da su poslovna prijateljstva važna (69 posto) nego muškarci (64 posto).

Muškarci održavaju svoja radna prijateljstva u prosjeku pet i po godina dok žene mogu šest i po godina.

Tri četvrtine ispitanika reklo je da se druže sa svojim kolegama, pri čemu se muškarci (73 posto) druže nešto manje od žena (77 posto).

Pokretanje novog posla u vrijeme pandemije postavilo je prepreke u stvaranju ovih prijateljstava, a socijalno distanciranje otežalo je provođenje vremena s kolegama.

Socijalno distanciranje odigralo je veliku ulogu u preokretu kancelarijskog života, jer se novi radnici bore za sklapanje prijateljstava, a starim kolegama je teško održati prijateljstvo na internetu.

Muškarcima nešto manje nedostaju radne aktivnosti nego ženama, jer su podaci pokazali da ženama (43 posto) najviše nedostaje druženje za vrijeme ručka, u poređenju sa samo 26 posto muškaraca.

Rovva je takođe pitala sudionike o čemu razgovaraju sa svojim saradnicima.

Rezultati su pokazali da se žene češće povjeravaju svojim kolegicama nego muškarcima – pričaju im o poslu, porodici, odnosima i slično. Čak se dotiču i osjetljivih tema kao što je zdravlje i finansije.

“Znamo da prijateljstva doista poboljšavaju radno mjesto mnogim ljudima. Radni ručkovi, pa čak i samo brzi razgovor u kancelarijskoj kuhinji zaista mogu potaknuti naše raspoloženje tijekom radnog dana”, kaže Abrahams iz Rovve.

Kako steći prijatelje na poslu?

“Kada dođe novi kolega na poslu, preporučujem da mu date vremena da se otvori i da popričate s njim. Nemojte ga odbijati ili ignorisati samo zato jer je novi. Podijelite s njim neka svoja iskustva i pripremite ga za rad. Upoznajte ga s ostalim članovima tima”, kaže Michaela Rodgers iz Rovve. 

Ako se lično mučite razgovarati sa svojim kolegama i teško vam je steći nove prijatelje – isprobajte sljedeće jednostavne stvari:

  • Pitajte ih o njima.
  • Pronađite stvari koje su vam zajedničke.
  • Idite na poslovne događaje.
  • Pitajte za pomoć i savjete.

“Kao menadžer, ako vidite člana tima koji je malo udaljen od grupe, zašto ga ne zamolite da organizuje sljedeće druženje? To bi ih moglo motivisati i tko bi mogli postati bolji s kolegama. Naravno, neće se svi slagati, ali važno je omogućiti ljudima potreban prostor da budu što sretniji na poslu”, govori Michaela.

Nima Patel, osnivač Mindful Champs, trgovine i stranice koja se bavi i pomaže djeci za dobrobit mentalnog zdravlja, kaže da stvaranje i održavanje prijateljstava na poslu može biti izazov, no to je doista važno.

“Veliku većinu svog vremena provodimo na poslu pa bliske veze unutar tog prostora uvelike doprinose vašem mentalnom zdravlju. Što se tiče stvaranja prijateljstva, jedna od najvažnijih stvari koju možete učiniti je postati svjesniji sebe. Ako imate loš dan ili se osjećate uzrujano, lako je to prenijeti na druge – uključujući i svoje kolege. To naravno, nije način za stvaranje prijateljstva. Preporučila bih da svakodnevno razmišljate o svom danu, kako se osjećate i odvojite vrijeme za uživanje sa samim sobom”, objašnjava Nima.

Tačnije, takva briga o sebi trebala bi uključivati ​​aktivnost koja je usredotočena na svjesnost, na primjer vođenje dnevnika ili meditacija; to vam omogućuje da bolje razumijete svoje emocije, procijenite kako ih najbolje obraditi.

Nima kaže da će vam to omogućiti ulazak na radno mjesto bez projiciranja negativne energije na vaše saradnike ili nesvjesnog stvaranja napete atmosfere. Kaže da ćete postati otvoreniji, pronicljiviji i svjesniji sebe.

Osim toga, Nima govori kako je emocionalna inteligencija ključna za izgradnju odnosa na radnom mjestu.

“Odrasli bi se trebali educirati o emocionalnoj inteligenciji. Ove vještine ne dolaze prirodno s godinama, to su stvari na kojima moramo raditi cijeli život”, dodaje Nima, piše Metro.

(24sata)

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare