3. Septembra 2022.

BMW se sprema za novu eru

Big Portal

Razlog za ovu priliku je mala serija BMW iX5 Hydrogen automobila koji će ući u službu širom sveta od kraja ove godine u svrhu testiranja i demonstracije.

Kombinacija gorivne ćelije i baterije visokih performansi bi trebalo da obogati portfelj kompanije dodavanjem jedinstvenog oblika pogonskog sistema za premium segment. BMW Grupa igra vizionarsku i pionirsku ulogu u ovoj tehnologiji s ciljem postizanja raznovrsnijeg prelaza na mobilnost bez emisija, navodi Tportal.hr.

‘Kao svestrani izvor energije, vodonik ima ključnu ulogu na putu prema klimatskoj neutralnosti. Takođe će značajno dobiti na važnosti što se tiče lične mobilnosti. Mislimo da su vozila s pogonom na vodonik tehnološki idealno postavljena da se uklope uz električna vozila na baterije i upotpune sliku električne mobilnosti,’ rekao je Oliver Zipse. ‘Današnjim pokretanjem male proizvodnje gorivnih ćelija, demonstriramo tehničku zrelost ovog tipa pogonskog sistema i naglašavamo njegov potencijal za budućnost.’

‘Naš dugogodišnji istraživački i razvojni rad nam je omogućio da izvučemo najviše iz vodonikove tehnologije,’ dodao je Frank Weber, član Upravnog odbora BMW AG, razvoj. ‘Uspeli smo više nego da udvostručimo kontinuirani učinak gorivnih ćelija druge generacije u BMW iX5 Hydrogen, dok su se i težina i veličina drastično smanjile.’

Zahvaljujući ovom napretku, BMW Grupa prednjači u razvoju vodonikove tehnologije i smatra je obećavajućom za svoju sledeću generaciju vozila.

BMW Group će sada proizvoditi visoko efikasne sisteme gorivnih ćelija u svom internom centru za kompetencije za vodonik. Ova tehnologija je jedan od ključnih elemenata u modelu BMW iX5 Hydrogen i stvara visoku kontinuiranu snagu od 125 kW (170KS).

Udružuje se s električnim motorom pete generacije BMW eDrive tehnologije i baterijom visokih performansi razvijenom za ovo vozilo da bi njegov pogonski sklop isporučio 275 kW (374KS). Razvojni tim je ugradio snažan pogonski sistem – koji se sastoji od dva rezervoara vodonika, gorivne ćelije i elektromotora – u postojeću BMW X5 platformu male proizvodnje. BMW iX5 Hydrogen je već uspešno demonstrirao svoju izuzetnu svakodnevnu upotrebljivost, čak i na vrlo niskim temperaturama, tokom poslednjeg kruga zimskih testiranja u Švedskoj početkom ove godine.

U gorivnoj ćeliji se odvija hemijska reakcija između vodonika iz rezervoara i kiseonika iz vazduha. Osim tehnoloških ekvivalenata karakteristika koje se nalaze na SUS motorima, BMW Grupa je takođe razvila posebne vodonikove komponente za svoj novi sistem gorivnih ćelija. To uključuje, na primer, kompresor velike brzine s turbinom i visokonaponsku pumpu rashladnog sredstva.

BMW Group nabavlja pojedinačne gorivne ćelije potrebne za proizvodnju BMW-a iX5 Hydrogen od Toyota Motor Corporation (Toyota Mirai). Dve kompanije već dugi niz godina uživaju u partnerstvu koje karakteriše poverenje i sarađuju na pogonskim sistemima gorivnih ćelija od 2013. Sistemi gorivnih ćelija se proizvode u dva glavna koraka. Pojedinačne gorivne ćelije se prvo sastavljaju u sklop gorivnih ćelija. Sledeći korak uključuje montažu svih ostalih komponenti za proizvodnju celovitog sistema gorivnih ćelija.

Izvor: B92

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare