21. Jula 2022.

Da li verujete prodavcima polovnjaka?

Big Portal

Nabavka polovnog automobila može biti i te kako stresna, posebno ako se pri kupovini nemate na koga osloniti. Prodavci bi tu trebalo da odigraju ključnu ulogu, pa se postavlja pitanje koliko je poverenje u njih?

Ovom temom se bavio carVertical koji je istraživanje o poverenju u prodavce polovnjaka sproveo u 17 zemalja, na uzorku od 4.500 ljudi.

Ispitanici su odgovarali na pitanja da li veruju prodavcima polovnih automobila, koliko je rizična kupovina polovnog vozila i da li očekuju da će prodavci ispuniti svoja obećanja.

Britanci najviše vjeruju prodavačima, Srbi u evropskom proseku

Generalno gledano, kupci u centralnoj i zapadnoj Evropi imaju znatno više poverenja u prodavce polovnjaka nego u istočnoj Evropi.

To je po svemu sudeći posledica brojnih slučajeva prevare koje su na istoku učestaliji. Zanimljivo je da u grupu zemalja u kojima ljudi najviše veruju spada i Slovenija. Nalazi se odmah iza Velike Britanije i Finske, a ispred Nemačke, Češke i Slovačke.

Sa druge strane, Srbija je u evropskom proseku, a poverenje u prodavce polovnih vozila je veće nego u zemljama u okruženju (Hrvatskoj, Mađarskoj, Rumuniji i Bugarskoj), dok je ipak manje nego u Sloveniji.

Zanimljivo je da su po nivou poverenja u prodavce polovih automobila Srbi u istoj ravni sa Francuzima.

Iako Britanci najviše veruju prodavcima, to ne znači da tamo nema prevara. S obzirom na to da 14,5% polovnih automobila u toj zemlji ima “korigovanu” kilometražu, lako je zaključiti da su i Britanci meta prevaranata.

Pritom se Velika Britanija uveliko razlikuje od ostatka Evrope jer ima znatno manje uvezenih polovnih automobil (najviše zbog toga što je volan na vozilima koja saobraćaju u toj zemlji na desnoj strani).

Milenijalci najmanje veruju prodavcima polovnjaka

Prema istraživanju platforme carVertical, 55% vozača koji znaju dosta o tehničkim aspektima automobila veruju prodavcima.

Međutim, osobe koje se manje razumeju u automobile obično imaju niži nivo poverenja (17,5%). Pritom, mlađa generacija manje veruje prodavcima.

Samo 17,9% osoba uzrasta od 25 do 34 godine veruje prodavcima polovnih vozila, u poređenju sa 30,3% osoba starosti od 35 do 44 godine.

Tačno objašnjenje za ovo ne postoji, ali se pretpostavlja da su mlađi ljudi informisaniji o automobilskim prevarama pa time i sumnjičaviji.

Kakva su vaša iskustva? Da li i koliko verujete prodavcima polovnjaka?

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare