Kakav robot je u pitanju
U pitanju je ogromni humanoidni robot koji je sposoban za obavljanje raznih visokorizičnih zadataka. Ovaj robot ima telo koje podseća na čovekovo i dve ruke koje služe za obavljanje zadatih radnji. Na primer, u stanju je da očisti naponske šine upotrebom posebno dizajnirane četke.
Pored toga, ovaj robot je u stanju da koristi nekoliko tipova različitih alata pored gorepomenute četke, a sve kako bi obavljao širi spektar zaduženja. Međutim, važno je naglasiti kako ovo ipak nije pravi Transformer i kako nije u pitanju robot kojim upravlja veštačka inteligencija.
Ovaj robot dizajniran je striktno za rad na japanskim železnicama i za one rizične poslove koje rad u takvom okruženju zahteva.
Princip funksionisanja
Znači, nema veštačke inteligencije, a u pitanju je robot. Kako onda to sve funkcioniše? Naime, na telu ovog robota nalaze se dve digitalne kamere koje služe kao oči operatera. Sam robot montiran je na ruku krana u čijem kokpitu se nalazi osoba zadužena za upravljanje rukama.
Dalje, uz pomoć posebnog sistema za virtuelnu stvarnost koja daje sliku sa dve kamere na telu robota, operator kontroliše kretanje ruku tokom obavljanja neophodnih zadataka. Najzanimljivija stvar je činjenica da osoba koja kontroliše robota može da oseti spoljašnji pritisak na mehaničke ruke i da reaguje u skladu sa tim osećajem.
Na kraju, operator kontroliše i hidrauličnu ruku krana kako bi telo robota pozicionirao na adekvatnu lokaciju. Dakle, čovek upravlja, ali nije izložen opasnosti koja je neizostavan deo poslova poput čišćenja šina pod naponom. Uostalom pogledajte ako ne verujete
Razlozi za ovakvo rešenje
Najveći i jedini razlog za postojanje ovakvog rešenja jeste smanjenje rizika kojima su radnici na japanskim železnicama izloženi. Poznato je da je Japan zemlja u kojoj je radni dan veoma dugačak, ali i u kojoj se akcenat stavlja na bezbednost radnika u svim poslovnim okruženjima. Ovo je praksa na koju bi druge zemlje širom sveta mogle da se ugledaju.
Kada se očekuje u upotrebi
Iako je robot o kom govorimo u potpunosti funkcionalan, njegova komercijalna upotreba širom železnica Japana ne planira se pre 2024. godine. Japanci vole da sve ispitaju do kraja, a dve godine dodatnih testiranja trebalo bi da bude sasvim dovoljno.