14. Juna 2022.

Prvi produkcijski auto na solarnu energiju

Big Portal

Holandska kompanija Lightyear predstavila je, kako tvrdi, prvi solarni automobil na svetu spreman za proizvodnju.

Model Lightyear 0 je porodična limuzina sa ugrađenih 5 kvadratnih metara solarnih panela, koji mogu da generišu dovoljno energije za do 70 km vožnje bez dnevno.

Holandska kompanija sa 500 zaposlenih sklopila je dogovor sa više od 100 dobavljača i namerava da počne proizvodnju ovog električnog automobila na sunčevu energiju.

Ova električna limuzina pored solarnih panela ima i baterije koje omogućavaju autonomiju i do 560 km u vožnji auto-putem, pri brzini od 110 km/h, čak i bez sunca.

To je prilično impresivan broj; prilikom WLTP testiranja, Lightyear 0 je imao ukupan radijus kretanja od 625 km, što je skoro 4 procenta više od Teslinog Modela 3 Long Range AWD.

Kompanija navodi da je razvila najefikasniji električni pogon do sada i da se ovi podaci o autonomiji odnose na bateriju kapaciteta 60 kWh. Poređenja radi, Model 3 Long Range AWD ima bateriju od 82 kWh.

Foto: Lightyear promo

Čak i ako je WLTP merni standard previše optimističen u odnosu na realne uslove vožnje, Lightyear i dalje izvlači veću autonomiju sa znatno manjom baterijom od Tesle, koristeći samo 10,5 kWh na 100 km pri brzini od 110 km/h na auto-putu.

Ovakav rezultat delimično je postignut i zahvaljujući manjem otporu vazduha. Holandski proizvođač navodi da je koeficijent otpora vazduha 0,19, što model Lightyear 0 čini najaerodinamičnijim porodičnim automobilom ikada napravljenim.

Foto: Lightyear promo

Odlična autonomija je rezultat i specijalno razvijenih Bridgestone guma dizajniranih da smanje otpor kotrljanja.

Ali deo toga takođe dolazi iz namernog fokusiranja na efikasnost nauštrb performansi. Naime, automobil je potrebno punih 10 sekundi da ubrza od 0-100 km/h, a dostiže maksimalnu brzinu od samo 160 km/h.

Poređenja radi, Tesla je oduvek pokušavao da impresionira kupce izvanrednim ubrzanjima, pa tako Model 3 Long Range AWD do stotke stiže za četiri sekunde i razvija najveću brzinu od 233 km/h.

Foto: Lightyear promo

Tokom sunčanog letnjeg dana, Lightyear 0 može da pređe do 70 km bez punjenja baterije. Ako tome dodate potpuno napunjenu bateriju, proizvođač tvrdi da, ukoliko je vaše dnevno putovanje manje od 50 km, auto može da se vozi mesecima i hiljadama kilometara, pre nego što bude potrebno da se baterija dopuni na punjaču.

Solarno punjenje može doprineti do 10 km autonomije na sat. Na kućnoj utičnici puni se pri 32 km autonomije na sat, a na brzom punjaču i do 520 km autonomije na sat, tamo gde je takva infrastruktura dostupna.

Foto: Lightyear promo

Što se tiče unutrašnjosti automobila, vozilo ima pet sedišta, dosta prtljažnog prostora i “veganska” unutrašnjost, napravljena od “biljne” kože, recikliranih PET boca i ratan palme.

Tu je naravno i ekran osetljiv na dodir, dijagonale 10,1 inča, za upravljanje navigacijom i multimedijalnim sistemom.

Foto: Lightyear promo

Brojevi na papiru su jedno, a realnost nešto sasvim drugo, pa će biti interesantno saznati koliko dobro ovaj automobil obavlja posao za koji je konstruisan u stvarnim uslovima, tokom cele godine.

Još jedna stvar mu ne ide u prilog, a to je cena. Lightyear 0 je izuzetno skupa “igračka”. Kompanija kaže da će biti napravljeno samo 946 primeraka koji će se prodavati po ceni od 250.000 evra, a isporuke će početi u novembru.

Foto: Lightyear promo

Međutim, ukoliko se kompletna serija vozila rasporoda, kompanija kaže da će nastaviti sa razvojem kako bi u budućnosti ponudila solarni automobil za obične smrtnike, sa startnom cenom od 30.000 evra i projektnovanim datumom početka proizvodnje u 2025. godini.

Foto: Lightyear promo

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare