Budućnost koju nam je u drugom delu tilogije “Back to the Future” prikazao Robert Zemekis je odavno stigla i prošla, a letećih automobila i dalje nema. Ipak, ove 2022. dobili smo nešto drugo – stigao je savremeni DeLorean, kao duhovni naslednik istoimenog sportskog automobila koji je “igrao” ulogu vremeplova na velikom platnu.
DeLorean se zvanično vratio ovog ponedeljka i spreman da prigrli budućnost prelaskom na električni pogon. Novi model je dobio oznaku Alpha5, a inspirisan je naravno legendarnom DeLoreanom DMC-12 s početka osamdesetih godina prošlog veka.
I novi model je poprimio oblik elegantnog kupea sa tradicionalnim vratima koja se otvaraju nagore (gullwing). Automobil je oblikovao Italdesign, a vrata su znatno šira nego kod orginala, jer se kroz isti otvor ulazi i na zadnja sedišta automnobila.
U skladu sa današnjim električnim automobilima, Alpha5 ima velike, aerodinamične točkove i tanka LED svetla napred i pozadi. Priključak za punjenje je na prednjem blatobranu sa vozačeve strane, tako da više nema potrebe da se otvara prtljažnik da bi se pristupilo otvoru za benzin, kao kod DMC-12.
Alpha5 takođe ima dvobojnu završnu obradu i liniju krova koja podseća na automobil koji je postao poznat po trilogiji “Back to the Future”.
Unutrašnjost je takođe karakteristična za savremene automobile na struju, sa potpuno digitalizovanom komandnom tablom. Alpha5 ima dva reda, sa po dva pojedinačna sedišta, a gotovo svim funkcijama se upravlja preko ekrana osetljivog na dodir.
Vozač ispred sebe ima široku digitalnu instrument tablu i volan sa ravnim donjim delom. Pristup zadnjim sedištima trebalo bi da bude lak s obzirom na to koliko su široka vrata, ali i na odsustvo B-stuba.
Detalji o električnom pogonskom sistemu nisu saopšteni, ali se navodi da je automobilu potrebno 2,99 sekundi od 0 do 96 km/h (0-60 milja na sat), 0-142 km/h (0-88 mph) samo 4,35 s, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h.
Baterija je kapaciteta “preko 100 kWh”, što je, prema proceni EPA, dovoljno za autonomiju od preko 480 kilometra. Sve ove specifikacije se odnose na bazični model, što sugeriše da su u planu i moćnije verzije.
Električni kupe ima izuzetno nizak koeficijent otpora vazduha od samo 0,23, što ipak nije najbolji rezultat među novim modelima nas truju, s obzirom da je Mercedes postigao Cd od 0,20 sa EQS-om.
Novi DeLorean je dosta veći od svog pretka, sa dužinom od 4.995 mm, širinom od 2.044 mm i visionom od 1.370 mm (kada su vrata zatvorena).
Proizvođač navodi da će se Alpha5 izrađivati u Italiji, dok će pogonski sklop obezbediti dobavljač iz Velike Britanije.
Biće napravljeno samo 88 automobila (simbolično, s obzirom na brzinu od 88 milja na sat, pri kojoj je filmski DeLorean putovao kroz vreme), a sledi i sportski kupe sa V8 motorom.
Ako sve bude po planu, proširena linija novog DeLoreana će uključiti električnu limuzinu, pa čak i SUV sa vodoničnim gorivnim ćelijama.
Nakon javnog debija u avgustu na izložbi automobila u Pebl Biču, u Kaliforniji, DeLorean Alpha5 će ući u proizvodnju 2024. godine. Cena za sada nije poznata,
B92.