Ako pitate dizajnere i inženjere francuskog proizvođača luksuznih sportskih automobila DS Automobiles, ali i rukovodstvo trkačke serije Formule E, u bliskoj budućnosti zaustavljanje automobila neće zavisiti od diskova i kočionih pločica, već samo od elektromotora sa regeneracija kinetičke energije.
Naime, nedavno je javnosti predstavljen novi bolid Formule E koji nema zadnju klasičnu kočnicu, već koči samo regenerativno, a istu tehnologiju je DS ugradio u svoj novi koncept.
DS E-TENSE PERFORMANCE predstavljen je prošlog vikenda u Monaku kao prvi koncept serijskog drumskog automobila na svetu koji nema klasične kočnice.
Svi točkovi ovog automobila imaju sisteme regenerativnog kočenja, koji uz pomoć dva ugrađena elektromotora mogu potpuno zaustaviti automobil kao i klasične kočnice. Reč je o sistemu regenerisanja kinetičke energije u električnu, snage čak 600 kW.
DS kaže da bi regenerativno kočenje uskoro moglo postati jedini način zaustavljanja automobila. Prednosti bi bile višestruke – osim što će pomoći da se napuni baterija električnih vozila, eliminisaće potrebu za kočionim diskovima i pločicama.
Ovaj potez će takođe smanjiti zagađenje životne sredine. Procene govore da oko 55 odsto zagađenja vazduha koje stvaraju klasični automobili potiče od čestica koje ne stvaraju izduvne gasove, odnosno od guma, kočnica i slično. Gvozdena prašina od konvencionalnih kočnica stvara i do 20% ovog zagađenja, i veoma je opasna po zdravlje ljudi, posebno za one koji već imaju respiratorne probleme.
B92.