2. Maja 2022.

Opada potražnja za tablet računarima

Big Portal

Sada, tu je još jedna indikacija da zainteresovanost publike za najnovije tehnologije polako opada, što zbog manje dostupnosti to zbog viših cena ovih uređaja. 

Sada, nakon personalnih računara, i tržište tableta prolazi kroz nešto teži period. Prema navodima portala Gizchina, tržište tablet računara takođe beleži negativan trend u odnosu na prvi kvartal prošle godine. 

U periodu od januara do marta ove godine, prodato je 38.4 miliona tablet računara. Ovo je 3.9% manje od prošle godine kada je prodato 39.9 miliona tablet računara. Prem navodima organizacije International Data Corporation, postoje dva velika razloga za ovakav pad interesovanja korisnika 

Pod jedan, došlo je do prevelike saturacije tržišta. Tokom pandemije i lokdauna, korisnici su kupovali mnogo više ovakvih raučunara kako bi svoje vreme provedeno kod kuće učinili što zanimljivijim. Uz to, kao što smo i mi naveli na početku teksta, i dalje traje nestašica računarskih komponenti, što svakako utiče i na proizvodnju tablet računara. 

Kako navodi predstavnik IDC-a Anurupe Nataraža, (Anuroopa Nataraj) “Iako je tržište tablet računara ušlo u negativan trend, zanimljivo je videti kako se pojavljuju novi proizvođači u ovom segmentu, poput kompanija OPPO, Xiaomi, Realme, i drugih. Iako količina proizvedenih tablet računara od ovih novih kompanija nije dovoljna da značajnije pomogne tržištu, oni su se pojavili kako bi zadovoljili rastuću potražnju za ovim uređajima na novim tržištima širom sveta, čime se opseg njihove dostupnosti širi.”

tritetableta.jpg

A ko su najveći igrači na ovom tržištu? Kompanija Apple je neprikosnovena sa udelom na tržištu od 31.5% tokom prvog kvartala tekuće godine sa 12.1 miliona prodatih uređaja. Na drugom mestu je kompanija Samsung sa tržišnim udelom od 21.1% i 8.1 miliona prodatih primeraka. Iza nje je kompanija Amazon.com koja je prodala 3.7 miliona tablet računara i ostvarila tržišni udeo od 9.6%. 

Na četvtom i petom mestu su kompanije Lenovo i Huawei. Kompanija Lenovo ima tržišni udeo od 7.8% i 3 miliona prodatih uređaja, dok kompanija Huawei ima udeo od 5.8% i 2.2 miliona prodatih tableta. Svi ostali proizvođači imaju 24.1% udela na tržištu sa 9.2 miliona prodatih primeraka. 

Benchmark.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare