Prema novoj studiji koju je sproveo CarGurus u Velikoj Britaniji, faktor broj jedan koji ljudi danas uzimaju u obzir prilikom kupovine novog vozila je – potrošnja goriva. Visoke cene goriva promenile su sve što smo znali i voleli o automobilima. Sa trenutnim cenama benzina, svaki neoprezni pritisak na papučicu gasa je bolan udarac za naš novčanik, pa nije ni čudo što ljudi menjaju svoje ponašanje, koje počinje izborom sledećeg vozila.
Prema CarGurus studiji, 57% kupaca automobila u Velikoj Britaniji smatra da je potrošnja goriva najvažniji faktor kada razmišljaju o svojoj sledećoj kupovini automobila. Potrošnja goriva pomerila je pouzdanost (55%) na drugo mesto na listi, nakon što je doživela ogroman skok sa 47% pre nego što su cene goriva porasle.
Ekonomski faktor nastavlja da utiče na odluke ljudi. Faktor broj tri je nekada bio dizajn automobila (30%), ali je taj udeo pao na samo 20% i zamenjen je troškovima poreza/registracije (25%), koji je bio šesti na listi pri kupovini novog automobila.
Ljudi su čak počeli da prave kompromise u pogledu bezbednosnih funkcija samo da bi spojili kraj s krajem.
Iako je bezbednosni NCAP rejting skočio za jednu poziciju (na četvrto mesto) kada je reč o kriterijumima prilikom kupovine vozila, njegov značaj je zapravo smanjen sa 22% na 21%.
Skoro četvrtina (23%) ispitanika je rekla da bi svojevremeno kupila ekonomičniji automobil da je gorivo u trenutku kupovine bilo skupo kao danas, a skoro svaki deseti (8%) je rekao da bi ili kupio EV ili – ništa.
Čak i sa svojim sadašnjim automobilima, ljudi su počeli manje da voze kako bi uštedeli novac. Skoro polovina (47%) izjavila je da izbegava nepotrebna putovanja automobilom, 37% je izabralo da hoda češće, 18% koristi javni prevoz, a 12% vozi bicikl.
Ukupno, vlasnici automobila u Velikoj Britaniji voze u proseku 28,6 km manje nedeljno nego pre povećanja cena goriva.