1. Aprila 2022.

Rusi pobjeđuju sankcije? Praviće Ladu bez elektronike

Big Portal

Povlačenje kompanije Renault sa ruskog tržišta sve je izvesnije, pa AvtoVAZ koji je već godinama u vlasništvu francuskog auto-giganta pokušava da se konsoliduje i prilagodi se novonastaloj situaciji. Proizvodnja u njegovim fabrikama se ponovo pokreće, i to za početak sa skraćenom radnom sedmicom od četiri dana.

Kad su pak u pitanju nestašica čipova i elektronskih sklopova, i tu je pronađeno rešenje. Na tragu navodne legende o tome kako su u svemirskoj trci Amerikanci potrošili milion dolara na razvoj specijalne svemirske olovke, a ruski kosmonauti koristili običnu, tako su sada snalažljivi Rusi jednostavno odlučili da u značajnoj meri odbace elektroniku i proizvode automobile kao pre nekoliko decenija, piše Index.

Lada Granta je relativno moderan automobil, ali sad kreće prva u svojevrsni “detjuning”. Osim što gubi ABS i ESP, “nova” Granta će se proizvoditi i bez vazdušnih jastuka, a izgubiće i ERA-Glonass sistem za pozive u slučaju nesreće.

Kada je reč o ekologiji, Ladini motori će izgubiti senzore za podešavanje sagorevanja, pa bi standard izduvnih gasova trebalo da padne. A da bi uštedeli vreme, u ruskom proizvođaču su navodno odlučili da svedu motore na Euro 2 nivo, za koji nema posebnih zahteva za ispitivanje kao za više standarde.

Lada X Ray (Foto: AvtoVAZ promo)

Takođe, svi delovi koji su dolazili od kooperanata iz inostranstva sada su nedostupni, tako da će sve važne delove ubuduće proizvoditi domaće kompanije. Isto važi i za model Niva, a najverovatnije i za Vestu.

Kada su u pitanju Largus (Logan MCV) i krosover X Ray, rešenje nije u potpunosti pronađeno.

Prvi primerci pojednostavljene Lade trebalo bi da stignu na tržište u roku od mesec dana.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare