25. Marta 2022.

I Intel (grafičkog) konja za trku ima

Big Portal

Prema trenutno dostupnim informacijama, ova kompanije trebalo bi da predstavi svoja prvag grafička rešenja 30. marta. To je svakako događaj koji treba propratiti, jer se najzad pojavljuje novi (stari) igrač na polju grafičkih karti. Videćemo da li će uspeti da prodrma konkurenciju.

Ali, Intel izgleda nije odlučio da samo napravi grafičke karte, već i da pruži što sveobuhvatniju softversku podršku za svoju Alchemist (DG2) arhitekturu, pa je tako na GDC-u predstavio svog pandana Nvidia DLSS i AMD FSR tehnologijama.
Da se podsetimo i DLSS (Deep Learning Super Sampling) i FSR (FidelityFX Super Resolution) su tehnologije koje za cilj imaju pružanje boljih performansi u video igrama bez drastičnog snižavanja kvaliteta prikaza.

Suštinski, radi se o tehnologijama koje frejmove u video igrama renderuju na nižim rezolocujama od one koja se prikazuje na ekranu, a tu razliku u rezoluciji i kvalitetu grafičkog prikaza nadomešćuju upotrebom AI kako bi se slika skalirala na višu rezoluciju. Dakle, upotrebljava se manje resursa računara, softver sliku niže rezolucije pretvara u sliku više rezolucije, a dobija se dosta frejmova po sekundi više.

I Intel (grafičkog) konja za trku ima

Sada, tu je i Intel koj ije predstavio XeSS, tj. Intel Xe Super Sampling, koji služi istoj svrsi – radi upscaling slike koja se renderuje na nižoj rezoluciji kako bi korisnicima pružao sliku većeg kvaliteta uz smanjenu upotrebu resursa i bolje framerate. Pa, kako radi Intelovo rešenje?

Intel XeSS takođe pogoni veštačka inteligencija koja koristi mašinsko učenje kako bi rekonstruisala frejmove niže rezolucije i transformisala ih u frejmove više rezolucije, što omogućava veći broj sličica u sekundi u zahtevnim video igrama. Takođe, ova tehnologija trebalo bi da bude dostupna čak i za integrisana grafička rešenja, javlja kineski Expreview.

Intel_XeSS_1.jpg



Kako Intel tvrdi, renderovanje 4K slike uz upotrebu XeSS tehnologije zahteva duplo manje resursa nego kada bi se takva slika renderovala u nativnoj 4K rezoluciji. Originalno, ova tehnologija koristi XMX AI u XE-HPG arhitekturi kako bi ubrzala rad, ali biće podržana i na grafičkim kartama koje ne koriste XMX jer je DP4a kompatibilna.

Uz to, Intelov XeSS takođe ima i integrisan softverski alat za povećavanje oštrine slike koji bi, u teoriji, trebalo da zameni TAA antialiasing.

XeSS će imati pet modova rada – Ultra Quality, Quality, Balances, Performance, i Ultra Performance. Dakle, manje-više isto kao DLSS i FSR. Inter je upotrebio svoju grafičku kartu Alchemist arhitekture kako bi prikazao razliku u performansama koja se može ostvariti upotrebom svakog od ovih modova. Na primer, Ultra Quality mod pruža od 1.21 do 1.27 puta bolje performanse, dok Ultra Performance mode obećava poboljšanja od 1.97 do 2.53 puta.

Za sada, još uvek nije poznato kada će ova tehnologija ugledati svetlost dana, a Intel nije objavio ni listu podržanih video igara. Znači, XeSS postoji, radi, ali se ne zna kada će i sami korisnici sve to moći da probaju.

Benchmark.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare