Program je, prema Fejsbuku, „bezbednosni program za grupe ljudi za koje je veća verovatnoća da će biti na meti zlonamernih hakera, kao što su aktivisti za zaštitu ljudskih prava, novinari i vladini zvaničnici“. Namenjen je da radi stvari kao što je da se osigura da se ti nalozi nadgledaju zbog pretnji hakovanja i da su zaštićeni dvofaktorskom autentifikacijom (2FA).
Nažalost, e-pošta koju je Facebook poslao sa adrese security@facebookmail.com ličila je na prilično uobičajen oblik neželjene pošte, pa je velika verovatnoća da su je mnogi ljudi ignorisali.
To zapravo nije bila neželjena pošta. U stvari, bilo je pravi mail od Facebooka. Prvi rok za mnoge korisnike bio je četvrtak, 17. mart. A sada su im zaključani sa Facebook nalozi – i imaju problema sa procesom koji je Facebook obezbedio da ih povrate, javlja The Verge.
Oni koji nisu aktivirali Facebook Protect pre isteka roka očigledno dobijaju poruku u kojoj se objašnjava zašto ne mogu da uđu na svoje naloge i nude da im pomognu da ga uključe. Međutim, to ne radi baš uvek kako treba:
Bilo je i raznih pritužbi na Tviteru i drugim društvenim mrežama da se ljudima blokiraju nalozi čak i ako imaju odgovarajuće zaštitne mere. Neki kažu da njihov tekstualni 2FA jednostavno ne radi, a drugi su se žalili da nisu mogli da prođu kroz proces aktivacije čak ni pre roka i da su praktično zaključani sa svojih naloga. Šta će od svega ovog ispasti na kraju, ne znamo, ali čekamo da vidimo rasplet događaja.
Benchmark.