Program će na stazi Sahir početi prvim slobodnim treningom u petak od 13 časova, tri sata kasnije na rasporedu je drugi trening, dok se treći održava u subotu od 13 časova.
Kvalifikacije pred trku počinju u subotu od 16 časova, a prva ovosezonska trka vozi se u nedelju u isto vreme.
Titulu svetskog prvaka brani vozač Red Bula Holanđanin Maks Verstapen, koji je prošle sezone do ukupne pobede stigao u poslednjem krugu poslednje trke u Abu Dabiju, nakon kontroverzne završnice, u kojoj je pretekao vozača Mercedesa Luisa Hamiltona i onemogućio ga da osvoji rekordnu osmu titulu.
Odluke u poslednjoj trci prošle sezone uticale su na otkaz direktoru trka u šampionatu Majklu Masiju, a dovele su i do promena pravila prilikom izlaska na stazu sigurnosnog vozila.
Na toj trci Masi je dozvolio samo petorici vozača između Hamiltona i Verstapena da uđu u isti krug sa vodećim pre ponovnog starta, a od ove sezone pravilo glasi da će u isti krug ući ili svi ili nijedan vozač, u skladu sa odlukom direkcije trke.
Pravila su promenjena i po pitanju bodovnog sistetma. Prošle godine vozačima je u Belgiji dodeljena polovina bodova, iako su odvezli samo dva kruga u kišnim uslovima iza sigurnosnog vozila.
Od ove sezone trkači će morati da odvezu najmanje dva kruga pod zelenom zastavom. U slučaju da se održi manje od 25 odsto trke samo petorica najboljih dobiće bodove (6-4-3-2-1).
Ako se odveze između 25 i 50 odsto trke bodovi se dodeljuju devetorici vozača (13-10-8-6-5-4-3-2-1), dok će između 50 i 75 odsto završene trke doneti bodove desetorici vozača (19-14-12-9-8-6-5-3-2-1).
Ovu sezonu obeležiće i tehničke promene na bolidima poput korišćenja guma prečnika 18 inča (46 centimetra), umesto dosadašnjih 13-inčnih guma. Takva promena dovešće do povećanja težine bolida za oko 50 kilograma.
Promene će se desiti i u pogledu aerodinamike i šasije bolida, a procenjuje se da će novi bolidi biti sporiji za oko 3,5 sekundi u odnosu na prošlogodišnje.
Sprint trke koje su uvedene prošle sezone ostaće u kalendaru i voziće se za Veliku nagradu Emilije Romanje (24. april), Veliku nagradu Austrije (10. jul) i za Velliku nagradu Brazila (13. novembar).
Bodove će sada osvajati osam najboljih vozača u sprint trci, umesto dosadašnje trojice vozača, a sprint će i ove sezone odlučivati o startnim pozicijama pred glavnu trku.
Najbrži krug u glavnoj trci donosiće i dalje dodatni bod, ukoliko vozač bude među 10 najboljih.
Najveća promena među vozačima je prelazak Džordža Rasela iz Vilijamsa u Mercedes, gde će naslediti Valterija Botasa, koji će od sada voziti u Alfa Romeu.
Za švajcarski tim će ove sezone voziti i prvi kineski vozač u istoriji šampionata Guanju Džou, dok će za Vilijams nastupati Tajlanđanin Aleksander Albon.
Pred sam početak sezone zbog vojne intervencije Rusije u Ukrajini otkaz u ekipi Hasa dobio je ruski vozač Nikita Mazepin, a njega će zameniti Danac Kevin Magnusen.
Titulu u konkurenciji konstruktora brani osmostruki šampion Mercedes.
Ukupno će biti održane 22 trke, pošto je otkazana trka za Veliku nagradu Rusije u Sočiju, a prvi put voziće se trka za Veliku nagradu Majamija (8. maj).
Sezona bi trebalo da se završi trkom za Veliku nagradu Abu Dabija, 20. novembra.
B92.