Mnogi vozači su osetili ili će uskoro osetiti neprijatan miris u unutrašnjosti automobila nakon uključivanja “klime”. To je znak da se sa servisom ovog sistema ne isplati čekati, piše sajt Automobili.ba.
Ipak, postoji i način da izbegnete ovaj miris.
Šta to znači?
Zbog vlage, u sistemu su se stvorile gljivice. Pametno je rešiti se ovog problema što je pre moguće, jer korišćenje klima-uređaja u ovom stanju nije samo neprijatno, već može biti i nezdravo.
Najjeftinije rešenje je da sami pokušate da otklonite problem.
U mnogim modelima automobila, zamena filtera “klime” u kabini, čija je kontaminacija jedan od izvora neprijatnih mirisa, je jednostavna. U nekim automobilima čak i ne zahteva korišćenje bilo kakvog alata. Bolji filter, s aktivnim ugljenom, košta od desetak evra. Uz to, tu je i sredstvo za dezinfekciju klima-uređaja.
Naravno, lakše rešenje je predati automobil stručnjaku. Međutim, takva usluga košta i do 50 evra.
Ako su od poslednjeg servisa klima-uređaja prošle 2 ili 3 godine, treba odabrati renomirani servis i odlučiti se za čitav niz usluga. Zašto?
Samo “punjenje” klima-uređaja, odnosno “dopuna sistema” nije dovoljno.
Vratimo se na pitanje neprijatnih mirisa. Mogu li se izbeći?
Uporni neprijatni miris posledica je stvaranja gljivica, a ona se najčešće pojavljuje na isparivaču, jer tamo pronalazi idealne uslove – posebno vlagu.
Međutim, ovaj fenomen može biti ograničen.
Ne zaboravite da isključite klima-uređaj nekoliko minuta pre nego što stignete na odredište. Tada će radni protok vazduha osušiti isparivač, a nedostatak vlage znači da nema ni gljivica.
Bolje je sprečiti nego lečiti. Ovaj princip važi i za klimatizaciju. Detaljan servis klima-uređaja i razvijanje jednostavnih navika mogu vam pomoći da izbegnete probleme sa ovim sistemom ili barem da smanjite njihovu učestalost.