Poslednjeg dana relija pred jednodnevni odmor, automobili i motocikli su startovali u isto vreme, u 7.45h, i krenuli ka svojim specijalima. Dok su četvorotočkaši mogli da prate prepoznatljive tragove motocikala ispred sebe, vodeći „bajkeri“ nisu imali taj luksuz.
Međutim, na većem delu merene rute su tragove ostavili pripadnici FIA-inih kategorija dan ranije. Ovi kolotrazi, koje su vremenske (ne)prilike dodatno produbile i proširile, učinili su rutu neprolaznom na izvesnim delovima, što je direkciju trke prisililo da zaustavi motocikliste i kvadiste na prvom neutralizacionoj tački nakon 101 kilometra. Na kraju, motocikli i kvadovi su prešli samo četvrtinu predviđene deonice, što znači da su mogli da uživaju u zasluženom odmoru već od ranog poslepodneva.
Ovo je bio pravi blagoslov za neke vozače kao što je Đoan Bareda, koji je krenuo „zakrpljen“ nakon jučerašnjeg pada. U kategoriji automobila, u specijalu dugačkom 348 kilometara, zablistali su Teranova i Ekstrem.
Sažetak
Na međusobno udaljenim terenima, vozači u crvenim kombinezonima i vozilima iste boje, izašli su kao pobednici u poslednjem specijalu pred dan odmora: Denijel Sanders u konkurenciji motociklista i Orlando Teranova kod automobilista.
Australijancu je bilo potrebno samo sto kilometara da osvoji svoju treću etapu na Dakaru, zbog prethodno spomenutog prekida trke, uz vreme koje mu je omogućilo da se dokopa provizornog podijuma i preskoči Adrijena Van Beverena u generalnom poretku. Sanders ipak nije mnogo uznemirio svog timskog kolegu, Sema Sanderlenda, koji suvereno drži čelnu poziciju u ukupnom poretku, s vođstvom od 2 minuta, 39 sekundi ispred Matijasa Valknera.
U trci kvadova, Aleksandar Maksimov je osvojio svoj prvi specijal na Dakaru sa samo devet sekundi prednosti ispred drugoplasiranog Žirua, koji je vodeći u ovoj klasi.
Kod automobilista, Naseru Al-Atiji je za rukom pošlo ono što je i želeo, a to je da završi prvu nedelju relija s komfornim vođstvom. U šestom specijalu je bio deseti, a dobra vest za Katarca je to što je Sebastjen Lob pao na treće mesto u generalnom poretku, nakon velike greške u navigaciji. Na pehu Francuza je profitirao Jazid Al-Radži, koji je sada najbliži vodećem Al-Atiji, ako se zaostatak od 50 minuta uopšte može opisati kao „blizu“.
U isto vreme, vozač dana među automobilistima je bio Teranova, koji je u BRX Hunteru postigao najbolje vreme. Argentinac je pobedio po prvi put od Dakara 2015., kada je uknjižio etapni trijumf u rodnoj zemlji.
Šta mislite, ko je pobedio u trci lakih prototipova? Pa naravno, Set Kintero. Ovo je njegova šesta pobeda na ovogodišnjem Dakaru, a do nje je došao vozivši pola specijala bez kočnica! Ipak, Čaleko Lopes je prilično spokojan, jer nakon dolaska u Rijad uživa u prednosti od više od 20 minuta ispred timskog kolege iz South Racinga, Sebastijana Eriksona.
Brazilac Rodrigo Lupi de Oliveira sigurno pre ovogodišnjeg Dakara nije očekivao da će nakon polovine relija biti na vodećoj poziciji u SSV kategoriji. On ima šest minuta prednosti u generalnom poretku u odnosu na Ostina Džonsa. Inače, etapna pobeda je pripala Mareku Gočalu, što je njegov treći uspeh ove nedelje. Jedno je sigurno, a to je da Poljak namerava da nastavi u istom stilu.
Na kraju, u konkurenciji „teškaša“ vodi Dmitrij Sotnikov. On predvodi čisto ruski „podijum“, koji se „plavi“ od Kamaza.
Performanse dana
Sa željom da započne tehnološku revoluciju na Dakaru, Audi se izložio izvesnom riziku na Dakar reliju. Tri RS Q e-trona su imali uspone i padove tokom prve nedelje, ali nisu razočarali. S Peterhanselom koji je van konkurencije za osvajanje titule zbog mehaničkog problema i Sainca koji je takođe uprskao stvari zbog grešaka u navigaciji, nade za osvajanjem titule su raspršene. Međutim, time nije stavljena tačka na „i“ što se tiče iskusnih reli vukova.
Nakon pobede „El Matadora“ u 3. etapi, prvoj koju je na Dakaru ostvarilo alternativno pogonjeno vozilo, došao je red da zablistaju „četiri prstena“ Matijasa Ekstrema. Višestruki DTM šampion i pobednik svetskog reli-krosa, ostvario je drugo najbolje vreme na deonici do Rijada, zaostavši za Teranovom samo 1 minut i 6 sekundi.
Težak udarac
Dakar je, kao što je dokazano na stotine puta, veoma varljiv reli, u kojem se za par sekundi sve može promeniti. To je nažalost na svojoj koži osetio Manuel Anduhar, nakon samo 11 kilometara šestog specijala. Još uvek aktuelni šampion je ušao u kolotrag koji je ostavio neki od vozača automobila ili kamiona dan ranije, što je rezultiralo padom. Argentinac, koji je zauzimao treće mesto u generalnom plasmanu pre šeste etape, povredio je nogu i oštetio vozilo. Mada je ponekad dovoljno stisnuti zube, istrpeti bol i krenuti dalje, kada je mašina nepopravljivo oštećena, tu se ne može ništa uraditi.
Posle tri etapne pobede, Anduhar je bio primoran da se spakuje i odeć kući. Najteži reli na svetu ne štedi nikoga, pa ni elitne takmičare i šampione.
Statistika dana: 80,78 km/h
Mada da su ga značajne vremenske kazne nakon mehaničkih problema udaljile od eventualnog osvajanja titule, Set Kintero je najdominantniji vozač u dosadašnjem delu relija, sa čak šest osvojenih specijala od ukupno sedam (da podsetimo, prva etapa je bila podeljena u 1A i 1B). Najmlađi vozač u istoriji Dakara čini se da je značajno ispred konkurencije, što dokazuje njegovo fantastično izdanje.
Da bismo dočarali potencijal mladog momka iz Kalifornije, uporedićemo njegovo vreme u poslednjoj sekciji dana (44 kilometra) s vremenom pobednika u kategoriji automobila, Orlandom Teranovom. Na ovoj peskovitoj i tehnički zahtevnoj deonici, Kintero je postigao nemoguće, zaostavši za Argentincem za manje od minuta (32’ 41’’ naspram 31’ 46’’). Prosečna brzina vozača Red Bulla je u datoj sekciji iznosila 80,78 km/h. Doduše, to nije brzo kao što je pošlo za rukom Sebastjenu Lobu (90,67 km/h), ali je bilo brže od Nasera Al-Atije (79,4 km/h). Očigledno o Setu Kinteru će se tek pričati.
Vrele Gume
Pavle Barta
Generalni poredak u konkurenciji motociklista
POZ. | N° | VOZAČ | TIM | VREME | RAZL. | KAZNA | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 | (GBR) SAM SUNDERLAND | GASGAS FACTORY RACING | 19H 55′ 59“ | |||
2 | 52 | (AUT) MATTHIAS WALKNER | RED BULL KTM FACTORY RACING | 19H 58′ 38“ | + 00H 02′ 39“ | ||
3 | 4 | (AUS) DANIEL SANDERS | GASGAS FACTORY RACING | 20H 01′ 34“ | + 00H 05′ 35“ | ||
4 | 42 | (FRA) ADRIEN VAN BEVEREN | MONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM | 20H 03′ 42“ | + 00H 07′ 43“ | ||
5 | 7 | (CHL) PABLO QUINTANILLA | MONSTER ENERGY HONDA | 20H 13′ 43“ | + 00H 17′ 44“ | ||
6 | 15 | (ESP) LORENZO SANTOLINO | SHERCO FACTORY | 20H 14′ 21“ | + 00H 18′ 22“ | ||
7 | 142 | (SVK) STEFAN SVITKO | SLOVNAFT RALLY TEAM | 20H 20′ 28“ | + 00H 24′ 29“ | ||
8 | 1 | (ARG) KEVIN BENAVIDES | RED BULL KTM FACTORY RACING | 20H 20′ 55“ | + 00H 24′ 56“ | ||
9 | 88 | (ESP) JOAN BARREDA BORT | MONSTER ENERGY HONDA | 20H 21′ 58“ | + 00H 25′ 59“ | 00H 01′ 00“ | |
10 | 43 | (USA) MASON KLEIN | BAS DAKAR KTM RACING TEAM | 20H 33′ 07“ | + 00H 37′ 08“ |
113 | 63 | (SRB) GABOR SAGHMEISTER | SAGHMEISTER TEAM | 32H 43′ 12“ | + 12H 47′ 13“ | 00H 21′ 00“ |
Generalni poredak u konkurenciji automobilista
POS. | N° | VOZAČ/SUVOZAČ | TIM | VREME | RAZL. | KAZNA | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 201 | (QAT) NASSER AL-ATTIYAH(AND) MATTHIEU BAUMEL | TOYOTA GAZOO RACING | 20H 37′ 24“ | |||
2 | 205 | (SAU) YAZEED AL RAJHI(GBR) MICHAEL ORR | OVERDRIVE TOYOTA | 21H 26′ 18“ | + 00H 48′ 54“ | 00H 00′ 35“ | |
3 | 211 | (FRA) SEBASTIEN LOEB(BEL) FABIAN LURQUIN | BAHRAIN RAID XTREME | 21H 27′ 49“ | + 00H 50′ 25“ | ||
4 | 207 | (ZAF) GINIEL DE VILLIERS(ZAF) DENNIS MURPHY | TOYOTA GAZOO RACING | 21H 29′ 20“ | + 00H 51′ 56“ | 00H 05′ 00“ | |
5 | 222 | (ARG) LUCIO ALVAREZ(ESP) ARMAND MONLEON | OVERDRIVE TOYOTA | 21H 44′ 22“ | + 01H 06′ 58“ | ||
6 | 203 | (POL) JAKUB PRZYGONSKI(DEU) TIMO GOTTSCHALK | X-RAID MINI JCW TEAM | 21H 53′ 49“ | + 01H 16′ 25“ | ||
7 | 208 | (RAF) VLADIMIR VASILYEV(LVA) OLEG UPERENKO | VRT TEAM | 21H 59′ 32“ | + 01H 22′ 08“ | ||
8 | 221 | (ARG) ORLANDO TERRANOVA(ESP) DANIEL OLIVERAS CARRERAS | BAHRAIN RAID XTREME | 22H 01′ 24“ | + 01H 24′ 00“ | 00H 12′ 00“ | |
9 | 209 | (CZE) MARTIN PROKOP(CZE) VIKTOR CHYTKA | BENZINA ORLEN TEAM | 22H 07′ 54“ | + 01H 30′ 30“ | 00H 07′ 00“ | |
10 | 223 | (ARG) SEBASTIAN HALPERN(ARG) BERNARDO GRAUE | X-RAID MINI JCW TEAM | 22H 19′ 49“ | + 01H 42′ 25“ | 00H 05′ 00“ |
Generalni poredak u konkurenciji kvadista
POS. | N° | VOZAČ | TIM | VREME | RAZL. | KAZNA | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 174 | (FRA) ALEXANDRE GIROUD | YAMAHA RACING – SMX – DRAG’ON | 25H 18′ 29“ | |||
2 | 173 | (USA) PABLO COPETTI | DEL AMO MOTORSPORTS / YAMAHA RALLY TEAM | 25H 23′ 21“ | + 00H 04′ 52“ | 00H 01′ 00“ | |
3 | 193 | (RAF) ALEKSANDR MAKSIMOV | CHYR MARI | 25H 54′ 44“ | + 00H 36′ 15“ | 00H 21′ 00“ | |
4 | 175 | (POL) KAMIL WISNIEWSKI | ORLEN TEAM | 26H 51′ 02“ | + 01H 32′ 33“ | ||
5 | 192 | (ARG) FRANCISCO MORENO | DRAG’ON RALLY TEAM | 27H 07′ 47“ | + 01H 49′ 18“ | ||
6 | 185 | (CZE) ZDENEK TUMA | BARTH RACING TEAM | 29H 49′ 44“ | + 04H 31′ 15“ | 00H 15′ 00“ | |
7 | 186 | (ARG) CARLOS ALEJANDRO VERZA | VERZA RALLY TEAM | 34H 17′ 34“ | + 08H 59′ 05“ | ||
8 | 195 | (ESP) ÀLEX FELIU | ÀLEX FELIU COMPETICIÓN | 38H 45′ 51“ | + 13H 27′ 22“ | 00H 51′ 00“ | |
9 | 183 | (BRA) MARCELO MEDEIROS | TEAM MARCELO MEDEIROS | 47H 43′ 23“ | + 22H 24′ 54“ | 14H 46′ 00“ | |
10 | 188 | (FRA) VINCENT PADRONA | DRAG’ON RALLY TEAM | 55H 01′ 28“ | + 29H 42′ 59“ | 07H 15′ 00“ |
Generalni poredak u konkurenciji lakih prototipova
POZ. | N° | VOZAČ/SUVOZAČ | TIM | VREME | RAZL. | KAZNA | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 305 | (CHL) FRANCISCO LOPEZ CONTARDO(CHL) JUAN PABLO LATRACH VINAGRE | EKS – SOUTH RACING | 24H 19′ 17“ | |||
2 | 306 | (SWE) SEBASTIAN ERIKSSON(NLD) WOUTER ROSEGAAR | EKS – SOUTH RACING | 24H 42′ 26“ | + 00H 23′ 09“ | 00H 02′ 00“ | |
3 | 301 | (ESP) CRISTINA GUTIERREZ HERRERO(FRA) FRANCOIS CAZALET | RED BULL OFF-ROAD TEAM USA | 26H 39′ 33“ | + 02H 20′ 16“ | 00H 15′ 00“ | |
4 | 309 | (ESP) FERNANDO ALVAREZ(FRA) XAVIER PANSERI | SOUTH RACING CAN-AM | 26H 49′ 39“ | + 02H 30′ 22“ | 00H 20′ 00“ | |
5 | 302 | (FRA) PHILIPPE PINCHEDEZ(FRA) THOMAS GAIDELLA | PINCH RACING | 26H 49′ 41“ | + 02H 30′ 24“ | 00H 02′ 00“ | |
6 | 310 | (SAU) DANIA AKEEL(URY) SERGIO LAFUENTE | SOUTH RACING MIDDLE EAST | 28H 34′ 42“ | + 04H 15′ 25“ | 00H 15′ 00“ | |
7 | 314 | (ESP) SANTIAGO NAVARRO(ESP) MARC SOLA | FN SPEED TEAM | 28H 43′ 53“ | + 04H 24′ 36“ | 00H 15′ 00“ | |
8 | 311 | (ITA) CAMELIA LIPAROTI(ESP) XAVIER BLANCO | YAMAHA POWERED BY X-RAID TEAM | 29H 03′ 28“ | + 04H 44′ 11“ | 00H 15′ 00“ | |
9 | 312 | (RAF) PAVEL LEBEDEV(RAF) KIRILL SHUBIN | MSK RALLY TEAM | 29H 16′ 17“ | + 04H 57′ 00“ | 00H 30′ 00“ | |
10 | 300 | (CZE) JOSEF MACHACEK(CZE) PAVEL VYORAL | BUGGYRA ZM RACING | 29H 53′ 31“ | + 05H 34′ 14“ | 00H 18′ 00“ |
Generalni poredak u SSV konkurenciji
POZ. | N° | VOZAČ/SUVOZAČ | TIM | VREME | RAZL. | KAZNA | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 415 | (BRA) RODRIGO LUPPI DE OLIVEIRA(BRA) MAYKEL JUSTO | SOUTH RACING CAN-AM | 25H 04′ 01“ | 00H 06′ 00“ | ||
2 | 401 | (USA) AUSTIN JONES(BRA) GUSTAVO GUGELMIN | CAN-AM FACTORY SOUTH RACING | 25H 10′ 57“ | + 00H 06′ 56“ | 00H 06′ 00“ | |
3 | 403 | (POL) MICHAL GOCZAL(POL) SZYMON GOSPODARCZYK | COBANT-ENERGYLANDIA RALLY TEAM | 25H 32′ 07“ | + 00H 28′ 06“ | 00H 17′ 00“ | |
4 | 416 | (ESP) GERARD FARRES GUELL(ESP) DIEGO ORTEGA GIL | CAN-AM FACTORY SOUTH RACING | 25H 33′ 09“ | + 00H 29′ 08“ | ||
5 | 414 | (LTU) ROKAS BACIUSKA(ESP) ORIOL MENA | SOUTH RACING CAN-AM | 25H 50′ 27“ | + 00H 46′ 26“ | 00H 15′ 00“ | |
6 | 410 | (POL) MAREK GOCZAL(POL) LUKASZ LASKAWIEC | COBANT-ENERGYLANDIA RALLY TEAM | 26H 05′ 06“ | + 01H 01′ 05“ | ||
7 | 421 | (CHE) JEROME DE SADELEER(FRA) MICHAEL METGE | TEAM GALAG | 27H 31′ 57“ | + 02H 27′ 56“ | 00H 01′ 20“ | |
8 | 406 | (RAF) SERGEI KARIAKIN(RAF) ANTON VLASIUK | SNAG RACING TEAM | 27H 32′ 52“ | + 02H 28′ 51“ | 00H 21′ 00“ | |
9 | 444 | (PRT) LUIS PORTELA MORAIS(PRT) DAVID MEGRE | BP ULTIMATE SSV TEAM | 28H 02′ 58“ | + 02H 58′ 57“ | 00H 17′ 00“ | |
10 | 447 | (ESP) JOAN LASCORZ MORENO(ESP) MIGUEL PUERTAS HERRERA | BUGGY MASTERS TEAM | 28H 20′ 07“ | + 03H 16′ 06“ | 00H 22′ 00“ |
Generalni poredak u konkurenciji kamiondžija
POZ. | N° | POSADA | TIM | VREME | RAZL. | KAZNA | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 500 | (RAF) DMITRY SOTNIKOV(RAF) RUSLAN AKHMADEEV(RAF) ILGIZ AKHMETZIANOV | KAMAZ – MASTER | 22H 25′ 45“ | 00H 01′ 00“ | ||
2 | 505 | (RAF) EDUARD NIKOLAEV(RAF) EVGENII IAKOVLEV(RAF) VLADIMIR RYBAKOV | KAMAZ – MASTER | 22H 36′ 14“ | + 00H 10′ 29“ | 00H 02′ 00“ | |
3 | 501 | (RAF) ANTON SHIBALOV(RAF) DMITRII NIKITIN(RAF) IVAN TATARINOV | KAMAZ – MASTER | 23H 04′ 02“ | + 00H 38′ 17“ | 00H 01′ 00“ | |
4 | 504 | (NLD) JANUS VAN KASTEREN(NLD) MARCEL SNIJDERS(POL) DAREK RODEWALD | PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 23H 30′ 39“ | + 01H 04′ 54“ | 00H 15′ 00“ | |
5 | 508 | (CZE) ALES LOPRAIS(CZE) PETR POKORA(CZE) JAROSLAV VALTR | INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA | 23H 32′ 05“ | + 01H 06′ 20“ | 00H 16′ 00“ | |
6 | 509 | (RAF) ANDREY KARGINOV(RAF) ANDREY MOKEEV(RAF) IVAN MALKOV | KAMAZ – MASTER | 24H 03′ 48“ | + 01H 38′ 03“ | 00H 03′ 00“ | |
7 | 506 | (NLD) MARTIN VAN DEN BRINK(BEL) PETER WILLEMSEN(NLD) BERNARD DER KINDEREN | MAMMOET RALLYSPORT TEAM DE ROOY IVECO | 24H 27′ 57“ | + 02H 02′ 12“ | 00H 10′ 00“ | |
8 | 515 | (NLD) VICTOR WILLEM CORNE VERSTEIJNEN(NLD) TEUN VAN DAL(NLD) RANDY SMITS | PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 25H 11′ 32“ | + 02H 45′ 47“ | 00H 15′ 00“ | |
9 | 523 | (NLD) MAURIK VAN DEN HEUVEL(NLD) MARTIJN VAN ROOIJ(NLD) WILKO VAN OORT | DAKARSPEED | 25H 20′ 58“ | + 02H 55′ 13“ | 00H 24′ 00“ | |
10 | 522 | (NLD) RICHARD DE GROOT(NLD) MARK LAAN(NLD) JAN HULSEBOSCH | FIREMEN |