Na Ostrvu je prošlog mjeseca izrađeno samo 75.756 vozila, prema podacima britanskog Udruženja proizvođača i prodavaca motornih vozila (SMMT). Što je još gore, to je bio peti uzastopni mjesec pada proizvodnje.
Poređenja radi, u novembru 2020. godine Velika Britanija je proizvela 106.243 vozila, pa je pad na godišnjem nivou iznosio 28,7 odsto. Do sada je ove godine u britanskim fabrikama napravljeno 797.261 vozilo, što je manje za 6,2% u poređenju sa ukupno 849.525 automobila u 2020.
“Ovo su nevjerovatno zabrinjavajući brojevi, koji naglašavaju ozbiljnost situacije sa kojom se suočava automobilska industrija”, rekao je Majk Haves, izvršni direktor SMMT-a.
“Uz sve negativniju ekonomsku situaciju, rastuću inflaciju i ponovnu pojavu kovida u zemlji i inostranstvu, trenutne okolnosti su najteže u posljednjih nekoliko decenija”.
SMMT za ovakav rezultat krivi i probleme u lancu snabdijevanja. Pored nedostatka čipova i drugih poremećaja povezanih sa kovidom, Velika Britanija je takođe pretrpjela gubitak u proizvodnji nakon zatvaranja Hondine fabrike ovog ljeta.
Proizvodnja vozila namijenjenih domaćem tržištu u novembru je pala za blizu 19 odsto, dok je pad iznosio 30,4 odsto kada je riječ o automobilima proizvedenih za izvoz.
Osam od deset vozila proizvedenih u Velikoj Britaniji namenjeno je izvozu, dok 60 odsto njih ide na evropsko tržište, a nove carine u trgovini sa EU stupaju na snagu 1. januara 2022. godine.
Da li zbog pada ukupne proizvodnje ili uprkos tome, proizvodnja električnih vozila je dostigla novi maksimum, čineći 13,7 odsto domaće proizvodnje, što je dvostruko više nego prošle godine.
Elektrifikovana vozila (EV i hibridi) činila su skoro trećinu proizvodnje automobila u Velikoj Britaniji.
(b92)