Izvršni direktor najvećeg proizvođača kamiona u Rusiji razmatra korišćenje zatvorske radne snage, prenosi Rojters. Odluka još nije doneta, ali je Sergej Kogogin rekao novinarima da kompanija “procenjuje da li bi mogla da primeni program koji je razvila Federalna kazneno-popravna služba”.
To je možda neobičan potez u automobilskoj industriji, ali kako se navodi kompanija je u teškoj situaciji jer se suočava sa manjkom od oko 4.000 radnika u proizvodnim pogonima u gradu Naberežnije Čelni.
Kamaz je već doveo radnike migrante iz Uzbekistana, ali im je potrebno mnogo više ljudi, tako da bi zatvorenici u budućnosti možda mogli da im se pridruže u ovoj ruskoj fabrici kamiona.
Rojters navodi da je u Rusiji došlo do manjka radnika delimično zahvaljujući “ograničenjima povezanim sa pandemijom”.
Oni su navodno doveli do toga da određeni broj migranata napusti zemlju, što je dovelo do manjka radne snage. Kao rezultat toga, Federalna kazneno-popravna služba je predložila da se zatvorenici popune upražnjena mesta.
Ostaje nejasno da li će Kamaz istrajati sa tom idejom, ali rad zatvorenika u fabrici kamiona verovatno nije nešto što bi Daimler, koji poseduje 15% udela u kompaniji Kamaz, želeo da vidi.
Ipak, ne postoje lake alternative, tako da bi zatvorenici mogli da budu jedini način da se nadomesti nedostatak radne snage.
B92.