Britanski proizvođač sportskih automobila oprostio se od tri modela – u penziju su otišli Elise, Exige i Evora.
Ovi modeli su decenijama definisali kompaniju jer je Elise prvobitno lansiran 1996. Nakon njega je usledio Exige, četiri godine kasnije, dok je Evora relativno nov model iz 2009. godine.
Kompanija navodi da je za 26 godina sa proizvodnih traka ukupno sišlo 51.738 ovih automobila, od čega 35.124 primerka Lotusa Elise (poslednji auto bio je žuti Sport 240 Final Edition), zatim 10.497 jedinica modela Exige (poslednji proizvedeni je trkački zeleni Cup 430 Final Edition), dok je proizvodnja Evore okončana sa 6.117 izrađenih automobila (poslednja je bila tamno metalik siva GT430 Sport).
Sva tri primerka ostaće u vlasništvu Lotusa i postati deo njihove istorijske kolekcije.

Broj od 51.738 primeraka modela Elise, Exige i Evora, koje je Lotus napravio u poslednjih četvrt veka, predstavlja skoro polovinu ukupne proizvodnje britanske kompanije u njenoj 73-godišnjoj istoriji.
Međutim, broj je još već, jer je Lotus napravio dodatnih 9.715 sportskih automobila za druge klijente, kao što su Tesla i GM. U pitanju su modeli kao što je originalni Tesla Roadster, zatim Opel/Daewoo Speedster i Vauxhall VKS220.
Pošto je proizvodnja sada definitivno završena, montažne linije će biti demontirane i zamenjene savremenijim za izradu modela Emira. Taj automobil bi trebalo da krene u proizvodnju u proleće 2022, a Lotus je napomenuo da će moći da proizvede do 5.000 jedinica godišnje u jednoj smeni.
“Dok se opraštamo od ova tri automobila, radujemo se dolasku modela Emira i Evija koji će se praviti u potpuno novoj fabrici u Hetelu i pogonima za montažu u Noriču, koji uvode veću efikasnost i automatizaciju, veći kvalitet i fleksibilnost i donose izuzetno uzbudljivo sledeće poglavlje u našoj strategiji Vision80”, rekao je generalni direktor Lotusa, Met Vindl, zahvalivši se zaposlenima i klijentima kompanije na njihovoj “strasti, entuzijazmu i podršci”.