19. Decembra 2021.

Test Hyundai Staria Lux 2.2d H Track

Big Portal

Ne vidim drugačiji način za početi ovaj tekst nego konstatacijom da je na našem i po svemu sudeći na svetskom tržištu, Hyundai bio jedan od najaktivnijih brendova u 2021.

Samo u Srbiji Hyundai je predstavio u toku još uvek aktuelne 2021. godine modele Tucson, i20, Bayon, Ioniq5, Sonata, Santa Fe

Na kraju ove palete je Staria u dve verzije Lux (6+1) i Wagon (8+1), što sve ukupno sugeriše na zaključak da dok veliki evropski brendovi nemaju ni dovoljno elemenata za proizvodnju već prilično bajatih modela, Hyundai ne samo da preživljava krizu poluprovodnika već je i znalački dodao gas baš kada treba, kada je tržište u krizi!

Dizajn

Čitajući YT komentare, vidim da se većina ne slaže sa mojim stavom da je Staria, možda ne toliko lep koliko neobičan i zanimljiv model. Moguće da svako od nas traži nešto njemu bitno u dizajnu što bi se moglo podvući, sa “o ukusima se ne raspravlja”. U kometarima na ovaj automobil publika je ostrašćena i podeljena ne manje nego po pitanju vakcinacije, što znači da je Hyundai uspeo u jednom bitnom, izazvao je reakciju i emociju publike, a danas to nije ni malo lako u moru istog ili sličnog.

Osim toga, mogu zaključiti i njegovu evidentnu funkcionalnost, u segmentu odlične preglednosti, lakog prilaska sedištima i ponudi prostora.

Enterijer

Očigledno, Staria ima ambicije pre svega na premijum klasu u kategoriji luksuznih šatlova pa tek onda na nekakvog porodičnog igrača. Razlog takve stratregije je vrlo logičan budući da je SUV stil bez obzira na suštinski besmislenost, počistio tržište pa i borba sa vetrenjačama nema smisla. Ali ponuditi super luksuzan mini kombi, po prihvatljivoj ceni sa agregatom oko kojeg nema diskusije je vrlo konkretna stvar.

Vidite i na fotografijama, luksuza i prostora ne manjka. Sedam sedišta, od kojih su 4 premijum klase i tri uslovno rečeno “pomočna” pružaju zaista udobnost i komoditet na koji smo već zaboravili stisnuti izneđu menjača, kardana i prednje konzole većine SUV modela.

Srednja sedišta su ona iz avio biznis klase, električno pomeriva i  pralogodljiva svim zahtevima, pa čak i onima da se putnici voze licem u lice okrenuti. Osim naslona za glavu, koji je nekako samo ubačen u konstrukciju, bez mogućnosti za fino podešavanje.

Logično, izuzetno mali prtljažnik kod upotrebe svih sedišta može značajno limitirati njegovu upotrebljivost, što je jedna i od najvećih mana Starie Lux koju ispravlja verzija Wagon, sa klasičnim klupama i značajno većim prtljažnikom.

Drugi nedostatak Lux modela je vezan za izuzetnu brojnost i zapreminu ostava za sitnice. Vrlo pohvalno, iskorišten je svaki kubni centimetar prostora, međutum te ostave ili fiokice su izrađene samo od plastike, bez bilo kakvog tapacirunga ili postave koji bi ubio zvuke kotrljajućeg svežnja ključeva, metalnog novca, telefona, bombona,… Što je i najčešći razlog raznim parazitskim zvucima koji se čuju ponekad.

Valja naglasiti da i vozač raspolaže standardom udobrnosti lux sedišta. Dodatno, lepo organizivan kokpit nudi vožnju bez po muke, uz za mene prijatno pohvalnu upravljivost pa čak i okretnost u gradskim uslovima.

Digitalizovana instrument tabla je na perfektnom mestu u vidnom polju vozača sa baš pohvalnom opcijom pogleda u nazad.

Dinamika vožnje, motor

Što se motorizacije tiče, rekoh to i u TV testu, ispod haube je  možda i “poslednji Mohikanac” dizel tehnologije koju su znalački proterali sa ovog sveta u pojedine automobilske rezervate. Dakle to je stari-dobri 2.2 turbo dizel od 170 KS i 340 Nm u kombinaciji sa lepo usklađenim osmostepenim automatikom.

Da može snažnije može, da je slabiji ne bi valjalo. Ovako motorizirana Staria Lux je daleko od performantnog vozila, što i nije namera. U regularnim uslovima očekivanja, pruža dovoljno za lepu i udobnu vožnju uz malo tromija među ubrzanja.

Na otvorenom putu je motor tih, prede kao mače i guta kilometre sa velikom lakoćom. Pri naglom ubrzanju ume biti goropadniji i neprijatno bučniji. Potrošnja na otvorenom putu varira od uslova vožnje i opterećenja i kreće se između 9,5-10,5 litara dok u gradu treba računati na bar 12 litara uz emisiju izduvnih gasova od preko 300 gr/km.

Ako treba tražiti opravdanje za ove brojke, onda osim motora ona su i u pogonu na sve točkove, potpuno neuobičajenoj ponudi i ovoj klasi. Tome još treba dodati i mogućnost zaključavanja centralnog diferencijala čime vozač može birati vrstu pogona.

Previznost upravljanja pri bržoj vožnji kroz krivine nije jača strana Starije i traži malo prilagođavanja vozača. Neravnine svih vrsta forsira gotovo neprimetno i stabilno što je najvažnije.

Zaključak

Uz nekoliko mana, zanimljiva ponuda za mali biznis, i one kojima ovakva vrsta vozila zaista treba.

Cena!? Od 39.000 do 50.000 evra! Odavno je postalo izlišno komentarisati cenu vozila, jer ko ima, može mu se. Ko nema, neće ni imati…

Test: Miodrag Piroški

Foto: Lara Piroški & M. Šosberger

Video: Miroslav Šosberger

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare