U poređenju sa novembrom 2020. prodaja automobila u istom mesecu ove godine na području Evropske unije, EFTA i Velike Britanije pala je za 17,5 odsto.
U navedenim zemljama u novembru je registrovano ukupno 864.119 novih vozila, objavila je Asocijacija evropskih proizvođača automobila (ACEA).
Prodaja u mesecu koji je za nama bila je najlošija otkako je 1993. godine ACEA počela da prati rezultate prodaje.
Globalna nestašica čipova i drugi problemi u lancu snabdevanja umanjili su isporuke automobila na globalnom nivou. Mnogi proizvođači automobila imaju parkirališta puna već gotovih automobila koje ne mogu da isporuče zato što u njih nisu ugradili neophodne čipove.
Prodaja Hyundaija porasla je za 42 odsto u novembru, dok je Kia, takođe deo Hyundai koncerna, porasla 20 odsto. Korejski proizvođači iskoristili su odlične veze sa proizvođačima čipova, od kojih mnogi imaju fabrike upravo na korejskom tlu, piše Revijahak.
Volkswagen grupa, najveći evropski proizvođač automobila, zabeležila je u novembru pad broja novih registracija za 31 odsto, pri čemu je prodaja marke VW smanjena za 38%, Audija za 30%, Škode za 27% i Seata za 25 procenata.
Porsche je pad prodaje ograničio na manje od 1 odsto jer su u okviru grupacije marke i automobili sa visokom maržom bili prioritet za dobijanje čipova.
U Stellantisu, drugom evropskom proizvođaču automobila, prodaja je opala za 21 odsto, Jeep je pao 36 odsto, Alfa Romeo za 35%, Fiat za 25% i Opel/Vauxhall takođe 25 odsto. Prodaja automobila marke Peugeot bila je manja za 20 procenata, a Citroena za 7%.
Registracije novih vozila Renault grupe smanjene su za 12 procenata, Renault kao brend je pao za 21%, dok je Dacia porasla 5,7 odsto. Ford je pao 44 odsto, Nissan 20 odsto, a Toyota 9,3 odsto.
Jaguar je imao prodaju manju za 37%, Land Rover za 36%, a Volvo i Lexus za po 16 procenata. Mercedes-Benz je u novembru prodao 25 odsto manje vozila, a isporuke BMW-a smanjene su za 19,5%.
B92.