Subaru nastavlja saradnju sa najvećim japanskim proizvođačem automobila, a najnoviji rezultat toga je električni krosover Solterri, inače “brat blizanac” Toyote bZ4X.
Ime prvog potpuno električnog automobila marke Subaru dolazi od reči “sol” (sunce) i “terra” (zemlja).
Postavljen je na novu globalnu mehaničku platformu za EV automobile, nazvanu e-Subaru, koja je praktično Toyotina e-TNGA platforma.
Dizajn spoljašnjosti je diskretno izmenjen u odnosu na Toyotu bZ4X, pa se dva automobila razlikuju samo u nijansama.
U razvoju Solterre, Toyota je bila zadužena za EV tehnologije, dok je Subaru ponudio svoju tehnologiju AWD pogona.
To je prvi AWD električni model sa čuvenim Subaru simetričnim (ali električnim) pogonom na sve točkove. Poseduje i sistem upravljanja AWD X-MODE kome je dodata nova funkcija Grip Control, kako bi se poboljšale mogućnosti krosovera u “off-road” vožnji.
Subaru će kupcima ponuditi dve verzije – bazičnu sa jednim motorom i prednjim pogonom, i jaču sa dva motora i pogonom na sva 4 točka.
Model sa jednim elektromotorom proizvodi 150 kW/204 KS i 264 Nm obrtnog momenta, a do stotke stiže za 8,4 sekunde.
Snažniju verziju pokreću dva motora od po 80 kW/109 KS, a ukupna snaga iznosi 160 kW/218 KS, dok je maksimalni obrtni moment 336 Nm. U ovoj konfiguraciji Solterre 0-100 km/h ubrzava za 7,7 sekundi.
Pored već spomenutog simetričnog pogona na sva 4 točka, dobre karakteristike u vožnji izvan asfalta garantuje i klirens od 21 cm.
Verzija sa prednjim pogonom i jednim elektromotorom ima masu od 1.920 kg, a AWD varijanta 2.005 kg.
Subaru navodi da je kupcima na raspolaganju prtjažnik od 464 litra.
Automobil se napaja struom iz baterije kapaciteta 71,4 kWh, koja može da se puni na brzim punjačima snage do 150 kW.
Uz taj kapacitet baterije verzija sa prednjim pogonom prema WLTP-u ima autonomiju od 530 kilometara, dok AWD model sa punom baterijom može da pređe 460 kilometara.