Tokom pres konferencije posvećene strategijama razvoja potpuno električnih vozila, Akio Tojoda šokirao je automobilski svet predstavljanjem 15 novih električnih konceptnih vozila kao najavu budućih produkcijskih modela Toyote i Lexusa.
Ova, verovatna najveća prezentacija konceptnih vozila odjednom u istoriji auto-industrije, uključuje sve što možete zamisliti, od gradskih automobila, preko limuzina, SUV-ova svih oblika i veličina, do pikapa i sportskih automobila.

Neki od njih su zasnovani na postojećim modelima, ali postoji i nekoliko potpuno novih vozila baziranih na e-TNGA mehaničkoj platformi namenjenoj EV.
Vest je utoliko zanimljivija kada se zna da se Toyota godinama dvoumila da li da krene u masovnu proizvodnju električnih automobila ili da nastavi sa proširenjem palete hibrida (odabrala je ovo drugo), dok se konkurencija ubrzano “elektrifikovala”.

Prezentacija je započela Toyotinim bZ asortimanom (beyond Zero) električnih “modela masovne proizvodnje po razumnoj ceni”, koji uključuje bZ4X i četiri nova koncepta, svi zasnovani na e-TNGA mehanici.
Među njima je sportski kompaktni krosover sa linijom krova u stilu kupea (bZ kompaktni SUV), B-SUV (bZ mali krosover) dizajniran za Evropu i Japan sa ciljem potrošnje energije od 125 Wh/km, zatim povišena limuzina srednje veličine (bZ sdn) koja izgleda kao rival Teslinom Modelu 3 i veliki troredni SUV koji je fokusiran na porodične potrebe (bZ Large SUV).

Tokom “izložbenog salona budućnosti”, kako je prezentaciju nazvao Akio Tojoda, predstavljena su i razna druga električnih vozila.
Ponuda brenda Lexus uključivala je njegov prvi potpuno električni model pod nazivom RZ koji je proizvodna verzija koncepta LF-Z Electrified.

Zatim, tu je i sportski EV koji izgleda kao duhovni naslednik Lexusa LF-A sa očekivanom autonomijom u vožnji od preko 700 km, zahvaljujući “solid-state” baterijama, i ubrzanjem 0-100 km/h u opsegu od 2 sekunde.
Pored toga, prikazani su i prototipovi velikog SUV-a (Lekus Electrified SUV) i neimenovanog sportskog sedana, koji se takođe pojavio u obliku hečbeka na renderima, zajedno sa 2+2 kabrioletom sličnog stila.

Na kraju, ali ne i najmanje važno, Akio Tojoda je pokazao još jednu seriju modela nazivajući ih “raznovrsnim Toyotinim električnim vozilima”.
Ponuda uključuje komercijalna vozila, kao što su autonomni šatl-autobus, kompaktni kombi dizajniran i za posao i kao putničko vozilo, i svestrani gradski EV.

Compact Cruiser EV ima prepoznatljive stilske karakteristike Toyote FJ Cruiser i najavljuje nešto što bi moglo biti produkcijski EV sa 5 vrata fokusiran na terensku vožnju.
Pored njega, nalazi se Toyotin prvi električni kamionet sa dva reda sedišta koji je po dimenzijama sličan modelima Hilux ili Tacoma, ali ima moderan dizajn inspirisan većom Tundrom.

Mali SUV EV izgleda kao električna verzija Toyote CH-R sa dinamičnim stilskim pristupom, dok je Crossover EV nešto veći i suptilniji u pogledu spoljašnjeg dizajna, i verovatno predstavlja najavu Toyotinog ulaska u električni C-SUV segment.
Konačno, tu je sportski EV automobil sa proporcijama poput modela sa centralno postavljneim SUS motorom i kabinom sa dva sedišta. Ovaj koncept bi mogao da postane neki budući MR2 na struju.
“Izložbeni salon budućnosti”

Sva pomenuta vozila deo su Toyotine i Lexusove strategije da do 2030. godine na tržište uvedu ukupno 30 BEV vozila (potpuno električna baterijska vozila), sa ciljem da globalna prodaja dostigne 3,5 miliona primeraka godišnje.
Do 2030. Lexus će imati kompletnu gamu električnih modela koji pokrivaju sve segmente i postaće električni brend u Evropi, Severnoj Americi i Kini sa godišnjom prodajom od milion EV. Globalna prodaja Lexus modela biće 100% električna do 2035. godine.

Da bi postigla te ciljeve, japanska kompanija se obavezala da će uložiti 17,6 milijardi dolara u proizvodnju baterija do 2030. godine, što je 4,4 milijarde dolara više od ranijih najava.
Toyota će takođe investirati u različite opcije za modele sa nultom emsijiom, uključujući automobile sa vodoničnim gorivnim ćelijama (FCEV) i druge tipove vozila na takozvanu čistu energiju.
Do 2035. i Toyota i Lexus žele da budu ugljenično neutralni.







