Trenutno ih je čak petnaest, i potiču iz Francuske, Njemačke, Italije, Velike Britanije i Sjedinjenih Američkih Država, a očekivali smo da će prvo nestati oni čija je prodaja na nivou statističke greške, kao što su Lancia i Chrysler.
Ali, prvi čovjek firme Karlos Tavarez nas je iznenadio i rekao da će svaka divizija dobiti desetak godina da pokaže svoje potencijale, a kako stvari stoje uskoro ćemo vidjeti prvo djelo novog Chryslera.
Kako prenose mnogi svjetski mediji, riječ je o električnom krosoveru koji će nositi ime Airflow. Bukvalni prijevod ove riječi je “vazduh koji protiče”, a značku je pozajmio sa čuvenog modela Chryslera koji se proizvodio od 1934. do 1937. godine.
Riječ je o veoma naprednom modelu sa modernim aerodinamičnim standardima u vrijeme kada su dominirali kockasti modeli, ali zbog svoje dramatične pojave nije bio komercijalni uspjeh. Pronašao je manje od trideset hiljada kupaca, a posvetili smo mu i izdanje u istorijskoj lekciji.
Nažalost, novi Airflow nije ni približno dramatičan kao prethodnik, i vjerovatno će biti pomiješan u moru rivala iz Amerike, Kine i Evrope.
Kolege iz Car & Drivera kažu da Chrysler cilja na Ford Mustang Mach E kao glavnog konkurenta, mada je jasno da dvije kompanije slijede drugačiju strategiju.
Dok je Fordov cilj da privuče one kupce koji su u prošlosti vozili sportiste, a danas im treba slično vozilo sa četvoro vrata, Chrysler je uvijek bacao sve karte na polje luksuza. U zvaničnom predstavljanju medijima, Tavarez je rekao da će Stellantis debitovati s četiri nove platforme za električne modele, a Airflow će se najvjerovatnije proizvoditi na onoj nazvanoj STLA Medium.
To praktično znači da će imati motore snage između 160 i 240 “konja” i da će s jednim punjenjem baterija moći preći preko 700 kilometara.
Ranije su postojale priče da će Chrysler dobiti i krosover sa 200 do 442 konjske snage, i autonomijom od 800 kilometara, ali nam nije poznato da li je to neki drugi model pored Airflowa, ili je samo neko pogrešne informacije propustio u javnost.
Mediji spominju da će pogon na sva četiri točka biti dio standardne opreme. Zanimljiv je i podatak da kolege sa sajta Drive kažu da Airflow nisu dizajnirali tradicionalni stilisti već oni koji su studirali psihologiju, kao i oni čiji je posao razvoj video igrica. Pomalo čudna odluka, ali mlađarija vlada svijetom kada je riječ o trošenju novca, pa Chrysler svakako želi da se riješi svog penzionerskog imidža.
Novi Airflow bi trebalo da počne pristizati u izložbeno-prodajne salone krajem 2024. godine, prenosi AutoRepublika.
Nezavisne.