Da bi nadoknadio izgubljeno, novi šef japanske marke želi da se udruži s drugim proizvođačem koji ima više iskustva u datom domenu.
Tošihiro Mibe, koji je imenovan za generalnog direktora Honde u aprilu, bivši je šef istraživačko-razvojnog sektora kompanije, koji je doprineo tome da se održe veze s General Motorsom. Samim tim, već je stekao iskustvo što se partnerstava tiče, a ono što bi želeo je da formira novo, s proizvođačem koji je uznapredovao na planu tehnologije električnih automobila, što bi pomoglo Hondi da uhvati korak.
Mibe želi da njegova kompanija postane proizvođač isključivo električnih automobila do 2040., mada bi veća vozila mogla da koriste vodonične gorivne ćelije a ne masivne baterije. Honda trenutno ima samo jedan elektromobil u ponudi, Hondu e, koja je dostupna isključivo u Evropi, a uprkos sjajnom dizajnu i brojnim kvalitetima, nije popularna zbog ograničenog dometa. U međuvremenu, japanski proizvođač je objavio planove vezane za lansiranje 10 novih elektromobila u narednih pet godina.
Pitanje koje se nameće je s kojim proizvođačem bi Honda mogla da se udruži da bi ubrzala razvoj električnih modela. Logičan korak bi bila saradnja s nekom drugom japanskom kompanijom. Predstavnici svih glavnih proizvođača iz Zemlje izlazećeg Sunca su već započeli diskusije u okrilju Japanske asocijacije proizvođača automobila (JAMA).
Ipak, pre nego što se ostvare dodatne veze, Honda planira da proširi svoje partnerstvo s General Motorsom. Cilj ove saradnje je zajednički razvoj vozila za severnoameričko tržište, baziran na zajedničkoj platformi, uz podelu elektrifikovanih, električnih i SUS pogonskih sklopova.
Honda je takođe ojačala veze s drugim proizvođačima, posebno Mazdom i Subaruom, ali i s Fordom i Volkswagenom, a to se posebno odnosi na električna vozila i tehnologiju autonomne vožnje.
Na pitanje o Hondinoj strategiji s GM-om za Severnu Ameriku, Mibe je rekao da kompanija oseća neophodnost da se ubrzaju dešavanja na planu elektrifikacije, posebno nakon dolaska Džoa Bajdena na mesto predsednika SAD. Međutim, biće potrebno neko vreme, tako da Honda ne želi da uloži prevelik napor na to i iscrpi se.
U ovom trenutku, po Mibeu, kompanija treba da radi samostalno. Treba da se udruži s partnerima kao što je General Motors, a zatim kreira izvestan obim proizvodnje da bi se osigurala poslovna održivost. To nije nepoznata strategija, jer ju je Honda primenila prilikom inicijalnog probijanja na američko tržište. Kada se izvestan obim proizvodnje dostigne, Japanci će zatim razmotriti isporučivanje originalnih Honda proizvoda, i to ne samo elektromobila.
Vrele Gume