Samim tim, ponovo je aktuelna večita debata o tome koji pneumatici i pogoni su najbolji za hvatanje ukoštac sa zimskim uslovima vožnje. Uprkos hladnom vremenu, debata može da dođe do usijanja, posebno na internetu.
Naravno, ovde govorimo o pogonu na sve točkove naspram prednjeg pogona. Jasno je da AWD uživa u prednosti, ali ubrzanje čini tek trećinu ukupne vožnje. Skretanje i zaustavljanje su još važniji, i dok vešt vozač može da iskoristi prednosti pogona na sve točkove u krivinama, AWD ne pruža prednosti prilikom zaustavljanja. Dakle, dolazimo do ključnog pitanja, šta je bolje, AWD vozilo s gumama za sva godišnja doba ili ono s prednjim pogonom i zimskim gumama?
Na testu koji je obavljen na snežnoj podlozi Mini s prednjim pogonom je u startu zaostao za dužinu automobila, što nije velika razlika, ali kada je u pitanju naglo kočenje, to može da znači zaustavljanje pre ulaska u raskrsnicu ili uzlazak u nju, što nije nimalo prijatno. Što se tiče upravljivosti, Mini s prednjim pogonom i gumama za sneg, bio je nešto brži od svog AWD pandana, ali neznatno, jer je vreme bilo gotovo identično, ali postignuto na drugačiji način.
Kao što se i očekivalo, AWD Mini s gumama za sva godišnja doba može brže da izađe iz krivina, ali prilikom kočenja i skretanja je bio lošiji. Šta je zaključak? Očigledno, automobil s pogonom na sve točkove sa zimskim gumama bi bio najbolja kombinacija. Pored toga, ono što je indikativno u video klipu je da su performanse automobila s integralnim pogonom na gumama za sva godišnja doba relativno blizu onome što postiže vozilo s prednjim pogonom i zimskim gumama. Ipak, treba imati u vidu da je po pitanju dva od tri parametra ipak bio automobil s pneumaticima za zimu.
Vrelegume.