U izveštaju se navodi da je ovo posledica nedostatka poluprovodnika i obustave rada u mnogim fabrikama automobila. Septembarski pad verovatno će dovesti do toga da na godišnjem nivou neće biti dostignut ni prošlogodišnji broj prodatih automobila, kada mnogi saloni nisu radili zbog pandemije.
U Evropi je trenutno prodaja automobila u opadanju već tri uzastopna meseca, a ACEA je početkom godine očekivala rast prodaje za oko 10%.
“U ovom trenutku prognoziramo da ova godina neće nadmašiti ni očajno loš rezultat iz 2020. godine”, navodi se u izveštaju i dodaje da se nastavak problema očekuje i sledeće godine.
Sva velika evropska tržišta zabeležila su veliki pad prodaje u septembru: Britanija za 35%, Italija za 33%, Nemačka za 26% i Francuska za 21%.
Proizvođači automobila usmerili su raspoložive količine mikročipova na modele koji im donose najveću zaradu i skresali troškove za marketing i podsticaje za kupovinu. BMW je saopštio da očekuje da će ove godine povećati maržu zarade sa 9,5 na 10%.
Izvor: Nacionalnaklasa