Obustava proizvodnje mogla bi teško da pogodi češku ekonomiju, budući da Škoda Auto koja je deo Folksvagen grupe, doprinosi sa pet odsto češkom BDP- u, ali i čini devet odsto češkog izvoza, prenosi Euraktiv. Proizvodnja je prethodno bila obustavljena u septembru na nedelju dana iz istog razloga. Nedostatak poluprovodnih čipova pogodio je čitav automobilski sektor u svetu, a evropski proizvođači zavise od azijske proizvodnje koja je u padu zbog pandemije korona virusa.
“Očekujemo da će proizvodnja poluprovodnika postepeno opet biti pokrenuta u drugoj polovini 2022. godine. Cela situacija sa nestašicom trebalo bi tada da se smiri”, rekao je direktor za komunikacije Škoda Auta Tomaš Kotera. On je rekao da je prioritet za kompaniju da obezbedi poslove i kompenzaciju za radnike u fabrici i dodao da zaposleni primaju 85 odsto zarade.
Čipovi su strateške komponente digitalizovanog sveijta, a dok se ograničava njihova proizvodnja u azijskim zemljama, sve više raste potražnja za njima na svetskom nivou. Evropska komisija objavila je ranije da će uvesti “evropsku uredbu o čipovima”, koja bi trebalo da utiče na povećanje proizvodih kapaciteta u Evropi i da poveća međunarodnu saradnju.
Glassrpske.