Ako se zna da je samo ove godine u Americi od posledica toplotnog udara u automobilu umrlo 20 dece, a rekordnih 2018. i 2019. čak 53, jasno je zašto javnost traži, a proizvođači sve češće ugrađuju sistem nadzora putnika na zadnjoj klupi.
Nakon General Motorsa i Nissana, kao najsnažnijih zagovornika, u kampanju se uključio i korejski Genesis, i to dodatno unapređenim sistemom.
Naime, osim klasičnog podsećanja vozača da provjeri zadnja sedišta, Genesisov model GV70 ima i radarski senzor koji prati prostor na zadnjoj klupi.
Ako primeti bilo kakvo kretanje dok automobil stoji parkiran, oglasiće se alarm, zatreperiti svetlo u kabini, kao i migavci.
Senzor je toliko osetljiv da može detektovati pomeranje dečjih grudi tokom disanja, dok, na primer, spava u dečjem sedištu.
NHTSA naglašava da se većina fatalnih slučajeva toplotnog udara kod dece događa nenamerno, odnosno nakon što neko od odraslih zaboravi na dete u automobilu.
Najčešće se to događa u danima kada roditelji iz nekog razloga menjaju rutinu i nisu svesni novonastale obaveze. Takođe, nedostatak sna kod roditelja lako izaziva zaboravnost i smetenost.
Kako bi se verovatnoća smanjila na najmanju moguću meru, Genesis ima dvostruki alarm.
Tako pri svakom gašenju motora obaveštava vozača o potrebi da pregleda zadnja sedišta, a detektuje li naknadno kretnje, oglasiće se klasičnim alarmom.