Budući da će biti cenovno „premijum“ pozicioniran, neće imati mnogo veze s nekadašnjom, popularnom „četvorkom“.
Originalni Renault 4 se proizvodio od 1961. do 1994., dok će novajlija počivati na istoj CMF-BEV platformi za male automobile kao i nova „petica“, u odnosu na koju će biti cenovno više pozicioniran. Renaultovi rukovodioci su prethodno sugerisali da će se hečbek naći u rasponu između 21.500 i 24.500 evra, u zavisnosti od troškova repromaterijala 2024.
Šef kompanije, Luka de Meo, potvrdio je planove o kojima se dugo „šuškalo“, vezano za „uskrsnuće“ Renaulta 4.
Dok je nova „petica“ zamišljena kao sportski hečbek, 4ever će preuzeti formu kompaktnog krosovera. U oba slučaja se radi o retro stajlingu, koji će se definitivno svideti kupcima.
4ever će biti jedan od 10 novih elektromobila koje Renault planira da lansira do 2025. Francuska kompanija namerava da do 90 odsto svoje evropske prodaje učini čisto električnom do 2030.
I 5 i 4ever će profitirani na novoj tehnologiji baterija i elektromotora, koje razvija Renault grupa, što će doprineti smanjenju troškova vezanih za male električne modele. Renault tvrdi da će dotična tehnologija primenjena na CMF-BEV platformi smanjiti troškove „petice“ za 33 odsto u poređenju sa Zoeom.
U međuvremenu, francuski proizvođač je potvrdio da će performantna filijala, Alpine, lansirati svoj prvi EV 2024., dok će CMF-BEV arhitektura biti upotrbljena i za novi Renaultov električni van.
De Meo je takođe potvrdio da će Zoe prestati da se proizvodi 2024. Za sada nema direktnog naslednika, mada je jasno da će 4ever i 5 popuniti tu tržišnu nišu.
Renault fokusiran na novu tehnologiju baterija i motora
Cilj francuskog konglomerata da do 2030. ostvari prodaju koja će se 90 odsto sastojati od električnih vozila. To će zahtevati proizvodnju od oko milion elektromobila do tada, kako na CMF-BEV, tako i većoj CMF-EV platformi, na kojoj počivaju Megane E-Tech Electric i Nissan Ariya.
Renault grupa će proizvodnju električnih vozila centralizovati u „ElectriCity“ kompleksu, koji obuhvata tri fabrike u severnoj Francuskoj, a dogovoreno je i partnerstvo s kompanijom Envision AESC, u vezi s izgradnjom fabrike baterija, koja će krenuti s radom 2024, godišnjeg kapaciteta 9 GWh, uz plan da se on poveća na 24 GWh do 2030.
Pored toga, Renault će sarađivati s francuskom „startap“ kompanijom Verkor, u cilju razvoja nove performantne baterije za veće modele, koja će se prozvoditi u odvojenoj novoj fabrici, koja će inicijalno raspolagati kapacitetom od 10 GWh, s potencijalom da on bude povećan na 20 GWh do 2030.
Baterije koje će se naći u Renaultovim vozilima će biti standardizovane na osnovu nikl-mangan-kobalt (NMW) hemije, tehnologije za koju firma tvrdi da pruža najkonkurentnije troškove po pređenom kilometru i do 20 odsto širu autonomiju u odnosu na druge elemente.
Renault veruje da će revidirana baterijska tehnologija omogućiti dostizanje troškova od 100 dolara po kWh do 2025., što će biti poboljšano na 80 dolara po kWh do 2030., kada kompanija planira da uvede baterije u čvrstom stanju.
Vrele Gume