Novi, inovativni pogonski sistem za električne bicikle bi mogao da promeni pravila igre u ovoj oblasti, zamenjujući gore pomenuti mehanizam elektropokretanim. Ovaj sistem se zove Free Drive.
Razvio ga je nemački proizvođač Schaeffler, u saradnji sa specijalistima za dvotočkaše iz Heinzmann GmbH & Co. KG. Radi se o pogonskom sklopu bez lanca, koji funkcioniše bez mehaničke konekcije između generatora i motora.
Suština je u mehaničkoj energiji koja se generiše tokom okretanja pedala, koja se konvertuje u električnu, a zatim se vraća u mehaničku uz pomoć motora u glavčini točka.
Ovaj sistem isključuje potrebu za isporuku snage na zadnji točak putem mehaničkog spoja u vidu lanca, vratila ili remena.
U okviru novog Free Drive sistema, centralnu komponentu čini Schaefflerov generator, koji je instaliran tamo gde bi inače bio donji nosač pedala i ozubljenog točka pogonskog lanca. Ovaj generator napaja mehanička energija dobijena iz okretanja pedala, gde je on konvertuje u električnu.
Inspirisan „drive-by-wire“ terminom koji se koristi u oblasti električnih automobila, Schaeffler je svoj sistem nazvao „bike-by-wire“, jer koristi isključivo električnu instalaciju za povezivanje pogonskog mehanizma sa zadnjim točkom. Baš kao i kod automobila, CAN konekcija se koristi da bi komponente sistema međusobno komunicirale.
Po kompaniji, ova nova tehnologija otvara brojne mogućnosti, omogućavajući novu arhitekturu bicikala i konfiguraciju pedala. Još jedna prednost koju pruža Free Drive je činjenica da smanjuje količinu habajućih delova.
Pored toga, ovaj sistem se može koristiti za postavke s dva, tri ili četiri točka, pružajući maksimalnu fleksibilnost na planu arhitekture vozila i slobodno konfigurisan osećaj na pedalama, prilagođen preferencama vozača, kako je objasnio dr Johen Šreder.
Free Drive sistem će zvanično biti predstavljen ove nedelje na Eurobike 2021. u Fridrihshafenu u Nemačkoj, tako da očekujemo nove informacije.
Vrele Gume