30. Juna 2021.

ZeroAvia razvija avion s 19 sjedišta na vodonične gorivne ćelije, radijusa 805 kilometara

Big Portal

Zapravo, reč je ne o jednom već dva aviona, koji su deo drugog vodonično-električnog programa ZeroAvije pod imenom HyFlyer II, koji za cilj ima razvoj pogona zasnovanog na gorivnim ćelijama. Prva faza ovog programa je uključivala pogonski sklop od 250 kW u modifikovanom Piperu M klase šestosedu, nazvanim HyFlyer I. Mada se ovaj avion našao na naslovnim stranama krajem aprila, program se nije najsrećnije završio.

Naime, šestosed je imao nepredviđeno sletanje van aerodroma u Velikoj Britaniji, kada je oštećen tokom testa. Niko nije povređen, ali je ZeroAvia objavila da će incident poremetiti tekući program, koji je svakako trebalo da bude priveden kraju. Međutim, kompanija je saopštila da ne očekuje negativne uticaje nakon incidenta, tako da namerava da se prebaci na razvoj HyFlyer II programa, koji uključuje letelicu s između 10 i 20 sedišta.

Na taj način smo došli do tandema aviona s 19 sedišta u vidu dva Dorniera 228, koji će biti opremljeni dvostrukim vodoničnim sistemima od 600 kW, sa 100 kilograma vodonika u rezervoarima. Radijus letelica iznosi 805 kilometara.

Letelice će biti stacionirane u Velikoj Britaniji i SAD, gde su prethodno bile u službi regionalnih letova. ZeroAvia ovo vidi kao sjajnu mogućnost za smanjenje emisije ugljenika na postojećim rutama.

Kompanija ima za cilj da verziju aviona s 19 sedišta stavi u komercijalnu ponudu do 2024. Plan da se dekarbonizuje regionalni vazdušni saobraćaj se ne završava ovde. Kompanija je obezbedila dodatnih 13 miliona dolara za program razvoja pogonskog sklopa za avion s 50 sedišta.

Šef ZeroAvije, Val Miftakov, tvrdi da je vodonik jedina praktična solucija za buduće ekološki podobne letove, kao i da će postati realnost ranije nego što se predviđalo.

Vrele Gume

Izvor: Decarbonization Center

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare