Trebalo je da novu generaciju bolida vidimo na stazi ove godine, ali je FIA odložila promene pravila za 2022. Ipak, sada smo dobili izvestan uvid u to kako će novi trkači izgledati.
Naravno, radi se o paru „procurelih“ fotografija, koje je na globalnu mrežu postavio italijanski sajt LiveGP. Mada prikazi nisu sveobuhvatni, jasno se mogu primetiti razlike u odnosu na odlazeći dizajn. Gornja sekcija jednoseda se odlikuje uglađenijim površinama, dok bočne platforme, „suknjice“ i zadnje krilo karakterišu organske, zakrivljene linije.
Krilo je vidno manje nego što je trenutno, dok ono napred odlikuju velike „strelaste“ površine. Oba elementa sugerišu da se FIA priprema za velike promene na planu aerodinamike.
Pojas kokpita se čini otprilike istim, s „oreolom“ uvedenim 2018., koji se u međuvremenu pokazao kao veoma važna zaštitna mera, koliko god se to nekima ne sviđalo.
Bolid koji možemo da vidimo ne pripada bilo kojem timu. Reč je o prezentaciji modela kreriranoj za oficijelni debi, koji će verovatno biti zvanično predstavljen početkom 2022.
Nećemo morati da čekamo još šest meseci da bismo ga videli, ali ono što ovom prototipu nedostaje su točkovi, a oni su značajna stavka, jer će od 2022. naplaci biti mnogo veći (s 13 cola će „porasti“ na čitavih 18).
Imajmo u vidu da neće svi F1 bolidi za 2022. izgledati identično. Budući da Formula 1 nije uniformna serija, timovi će imati slobodu da promene izvesne elemente da bi ostvarili prednost na aerodinamičkom planu. To je sjajna stvar, jer ćemo uživati u interesantnoj različitosti F1 jednoseda.
Trenutno je suviše rano razmišljati o sezoni 2022., ali osam timova je već potvrdilo prisustvo, uključujući Ferrari, McLaren, Williams, Red Bull Racing i Aston Martin. FIA je takođe potvrdila 18 trka za 2022., mada tačan raspored još uvek nije poznat. Inauguralna trka će biti održana u Australiji a završna u Brazilu. Sledeće godine će se takođe po prvi put održati VN Majamija na Hard Rock Stadium Circuitu na Floridi.
Vrelegume.