Doslovno nekoliko sati nakon što je Audi saopštio da će ubrzati proces integracije električnih pogonskih sklopova i u skladu s tim ukinuti SUS motore ranije nego što se prvobitno očekivalo, slična informacija pristiže iz Daimlera. Nemačka kompanija koja poseduje Mercedes-Benz, imaće sličan pristup kada je o strategiji elektrifikacije reč.
Mercedes će lansirati električne modele planirane za sredinu dekade ranije nego što je planirano. Automobili, poredviđeni da stupe na scenu 2024. odnosno 2025., debitovaće godinu dana ranije, dok će njihovi SUS ekvivalenti biti izbačeni iz ponude. Za sada ništa nije oficijelno, mada se kao izvor navode ličnosti bliske dešavanjima.
Dok Daimlerov glasnogovornik nije bio dostupan za komentar, veruje se da će šef kompanije, Ola Kelenijus, najaviti ubrzan tempo ka implementaciji „zelenih“ pogonskih sklopova pre letnje pauze. Ovaj novi potez dolazi kao logičan nastavak planova objavljenih u februaru ove godine, kada je rečeno da će Mercedes prekinuti proizvodnju nekih kupea i kabrioleta koji se sporije prodaju, te će se fokusirati na razvoj naredne generacije električnih vozila.
Što se BMW-a tiče, Mercedesovog arhirivala, on je prethodno saopštio da će ostati posvećen motorima s unutrašnjim sagorevanjem još najmanje 30 godina. Mini bi mogao da se prebaci na „elektriku“ mnogo ranije, ali BMW očigledno želi da iskoristi potražnju za svojim modelima pogonjenim četvorocilindarskm i šestocilindarskim benzincima i turbodizelima još najmanje dve decenije.
Naravno, ne bi bilo iznenađenje da Bavarci revidiraju svoju strategiju elektrifikacije, kao što su ne tako davno uradili s blagim hibridima, gde su im Audi i Mercedes daleko odmakli. Još veći pritisak na ukidanje motora s unutrašnjim sagorevanjem bi mogao da dođe od velikog broja političkih i ekoloških entiteta kao što je Transport & Environment, koji je nedavno kritikovao mnoge proizvođače zbog nedostatka ambicioznih ciljeva vezanih za ukidanje automobila na fosilna goriva.
Vrele Gume