11. Juna 2021.

Toyota Land Cruiser 300

Big Portal

Toyota s ponosom ističe da je Land Cruiser vozilo koje “ide bilo kuda i bilo gde, pružajući vam bezbednost i uživanje”.

Danas Toyota otkriva potpuno novi Land Cruiser, predstavljajući ga na online svetskoj prezentaciji u Dubaiju. Land Cruiser (Serije 300) prvi je novi, produženi Land Cruiser SW (Station Wagon), još od pojavljivanja modela LC 200, 2007. godine, i postaje perjanica SUV game. Promene koje donosi su jedinstvene.

Novim Land Cruiserom, Toyota potvrđuje svoju reputaciju koju odlikuju kvalitet, dugotrajnost i pouzdanost (Quality, Durability, Reliability – QDR), pružajući poboljšane terenske karakteristike i bolju vožnju po putu, kako bi vozači s lakoćom savladavali bilo koju podlogu koji odaberu.

Motori, menjači i platforma potpuno su novi i konstruisani tako da omoguće veliki korak napred u pogledu performansi, kako na putu, tako i u najtežim terenskim uslovima. Inovacije i unapređenja – uključujući i prvu primenu nekih tehnologija u svetu – primenjeni su bez smanjenja bilo kojih sposobnosti Land Cruisera, s karakteristikama koje putnicima pružaju uverenje da će biti bezbedni i sigurni na putu i van njega.

S takvim ciljem, Toyota je uvela novu TNGA (Toyota New Global Architecture) platformu, kao prvu koja je razvijena za vozilo s rešenjem karoserije-na-šasiju. Platforma sa oznakom GA-F zadržava izuzetne terenske mogućnosti, ali poboljšava čvrstinu karoserije, snagu i dinamičku ravnotežu, sa još boljim karakteristikama u vožnji po putu. Nova platforma je preduslov i za primenu novih tehnologija, smanjenje težine, spuštanje težišta vozila, unapređenje bezbednosti i primenu novog dizajna spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda.

Sama šasija je prerađena radi smanjenja težine i poboljšane krutosti; zato je novi Land Cruiser lakši za ukupno 200 kg od prethodnika. Ujedno je primenjen novi sistem oslanjanja, dok su vrhunski  vozači, s iskustvom vožnje “Dakar relija”, testirali njegove performanse do krajnjih granica. Cilj nije bio samo da se napravi SUV velikih mogućnosti, već da se vozaču omogući što bolja kontrola vozila na putu ili u off road uslovima.

Posebna pažnja posvećena je podešavanju sistemu oslanjanja kako bi se postigla optimalna kontrola točkova radi što boljeg kontakta s podlogom po lošim terenima, kao i bolje održavanje pravca, za šta je zadužen Electronic Kinetic Dynamic Suspension System (E-KDSS), prvo elektronsko ogibljenje te vrste u svetu. Novi Land Cruiser je takođe prvi Toyotin model koji ima monitor (Multi-Terrain Monitor) s prikazom puta, koji omogućava vozaču da u realnom vremenu vidi podlogu ispod i oko vozila, kao i položaj točkova. Ovaj sistem automatski prepoznaje podlogu i određuje najbolji režim vožnje.

Novi V6 twin-turbo motori – benzinski zapremine 3,5 i dizel od 3,3 litra – pružaju poboljšane vozne karakteristike i upravljivost i projektovani su za vrhunske performanse i bolju vožnju u odnosu na uobičajeni V8 motor. Oba nova agragata dostupna su s novim automatskim menjačem sa 10 stepeni prenosa, koji doprinosi smanjenju potrošnje goriva i emisiji CO2 gasova za oko 10% u odnosu na model aktuelne generacije vozila.

Prednosti primenjenih konstrukcionih rešenja omogućile su i novi dizajn koji je ostao veran nasleđu i statusu modela, ali sada s novim konceptom “praktične lepote”. Čiste i snažne linije novog Land Cruisera nagoveštavaju veliku snagu SUV vozila, praćene prefinjenim i zrelim izgledom. U unutrašnjosti, kabina pruža uzbudljiviji izgled, kako bi se vozač i saputnici osećali još komfornije i bezbednije, bez obzira koliko su teški uslovi za vožnju.

S obzirom da je sposobnost preciznog upravljanja u off-road vožnji bila prioritet, Land Cruiser je zadržao dimenzije aktuelnog SW modela, uključujući ukupnu dužinu i širinu, međuosovinski razmak, kao i prilazni i izlazni ugao.

Postignuta su značajna unapređenja u bezbednosti, od prepoznatljive robustne konstrukcije vozila i njegovih sofisticiranih sistema za sigurnu vožnju u izazovnim uslovima, do dodatnih i poboljšanih sistema aktivne bezbednosti, kao i pomoći vozaču koje pruža druga generacija tehnologije Toyota Safety Sense.

Povećana je sposobnost sistema upozorenja pred sudar (Pre-Collision System – PCS) da izbegne nezgodu, pa sada na putu automobil može da otkrije pešake (danju i noću) i bicikliste (danju). Prilikom skretanja na raskrsnicama, PCS takođe može da prepozna potencijalne opasnosti od sudara kako s vozilima koje dolaze, tako i s pešacima koji prelaze put na pravcu kojim se kreće vozilo. Novi Land Cruiser koristi i novu parkirnu kočnicu (Parking Support Brake) koja uočava prepreke ispred i iza vozila prilikom sporog kretanja na parkiralištu, i približavanje drugih automobila i pešaka prilikom polaska unazad s parking mesta.

Toyota će prodaju novog Land Cruisera započeti od leta 2021. godine.

Land Cruiser nasleđe

Land Cruiser se već 70 godina ponosi istorijom tokom koje je pružao bezbednost i sigurnost. Ti koreni se nalaze još na originalnom modelu Toyota BJ iz 1951. godine, koji je u to vreme demonstrirao svoje sposobnosti vožnje na teškim terenima, postavši prvo vozilo koje se popelo na šest strmih tačaka vulkana Fudži. Dokazujući tako svoju moć, postao je zato policijsko patrolno vozilo širom Japana.

To je bio početak stvaranja tradicije Land Cruisera u pružanju bezbednih i sigurnih mogućnosti – tradicija koja se može smatrati začetkom današnjeg statusa Toyote kao kompanije za mobilnost. Zahvaljujući reputaciji izgrađenoj na stalnom kvalitetu, pouzdanosti i trajnosti, kao i off-road sposobnostima, ukupna prodaja Land Cruisera u svetu dostigla je brojku od 10,4 miliona vozila.

Ti kvaliteti učinili su Land Cruiser nezaobilaznim izborom ljudi koji žive u udaljenim krajevima, dajući im vozilo u koje se mogu pouzdati prilikom pružanja humanitarne pomoći i ekstremnim naporima u katastrofama.

Vrelegume.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare