Manje-više svi pričaju o Superligi ovih dana, a to je donelo i priliku da se prisetimo sličnih situacija u drugim sportovima.
Primera radi, Formuli 1 i slučaju kada je umalo Superliga nastala u automobilizmu.
Vraćamo se u 2009. godinu, kada je šampionat Formule 1 bio u krizi i kada je čak osam timova planiralo odlazak iz takmičenja i kreiranje svoje, novo takmičenje.
Zašto bi Ferari i Meklaren to uradili? U pitanju je bio rat između FIA (regulativno telo) i FOTA (asocijacija timova) organizacija.
Maks Mozli je u to vreme bio predsednik FIA, pa je isplanirao “salary cap” kao u NBA i NFL kako bi se podigao nivo konkurentnosti u Formuli 1, pogotovo nakon svetske finansijske krize.
Tada je određeno da oni koji budu smanjili budžet i koristili manje novca, imaće veću slobodu u mehanizaciji i dizajnu, što bi im omogućilo bolji bolid za manje novca i budžet bi za to bio 30 miliona dolara, a primera radi sada je 140 miliona…
To je naljutilo mnoge, pa su Ferari, BMW Zauber, Tojota, Reno, Bron GP (sadašnji Mercedes), Red Bul i Toro Roso isplanirali odlazak iz Formule 1, a već u Monaku je usledio veliki sastanak čelnika timova i dogovor je pao:
Ukoliko se pravila ne promene, napuštaju F1. Svih deset timova! Ipak, dva dana kasnije, Vilijams i Fors Indija su pristali na pravilnik Formule 1, ali se Meklaren pridružio “sedmorici buntovnika” i problemi su se nastavili.
Nizali su se sastanci, ali do dogovora nije dolazilo i FOTA je pred trku u Silverstonu objavila da se osniva novo takmičenje, takmičenje u kom timovi vode glavnu reč i mogu da se trkaju kako oni žele i da troše koliko god oni žele.
Baš kao fudbalska Superliga.
Čelnici FIA su bili besni, a pogotovo nakon saznanja da su staze poput Monaka i Singapura već uvrštene u kalendar novog takmičenja i to više nije bila pretnja već ozbiljna stvar.
Nekoliko nedelja kasnije u Parizu je održano veće, sastanak predstavnika FIA i FOTO i došlo je do rešenja: Maks Mozli napušta F1, njegov pravilnik se poništava i timovi ostaju.
Određene modifikacije u budžetu su napravljene, ali to nije ni blizu onoga što je trebalo da bude. Formula 1 je pobedila, čini se da će i UEFA.