Šoei Kisen, izvinio se zbog “ogromne zabrinutosti” koju je incident izazvao ostalim brodovima i njihovim vlasnicima, prenosi AP.
On je dodao da sa svojom kompanijom i lokalnim vlastima radi na tome da brod isplovi, ali “operacija je izuzetno teška”.
“Ever Given”, brod dugačak koliko je Empajer Stejt Bilding visoka, koji pod zastavom Paname prevozi teret između Azije i Evrope, nasukao se u utorak dijagonalno u uskom, vještačkom kanalu koji dijeli kontinentalnu Afriku od Sinajskog poluostrva, nakon što je izgubio sposobnost upravljanja usred jakog vetra i prašine, saopštila je uprava Sueckog kanala (SCA), javlja CNN.
Sada blokira tranzit u oba smjera kroz jedan od najprometnijih svjetskih kanala prevoza.
Kompanija za pomorske usluge GAC izdala je saopštenje za klijente u kojem se navodi da se napori za oslobađanje plovila nastavljaju, ali da uslovi vetra i velika veličina plovila “ometaju operaciju”.
Softver za praćenje brodova prikazuje pet remorkera koji okružuju “Ever Given” i još tri koja se kreću ka njemu. Brodski GPS signal pokazuje samo manje promjene u njegovom položaju tokom posljednja 24 sata.
Nekoliko desetina brodova, uključujući druge velike brodove-kontejnere, tankere koji prevoze naftu i gas i brodove koji nose žito, čekaju na oba kraja kanala stvarajući pomorski zastoj kakav nije viđen godinama.
Otprilike 30 odsto svjetske zapremine brodskih kontejnera dnevno prolazi kroz Suecki kanal od 193 kilometra i oko 12 odsto ukupne svjetske trgovine sve robe.
Špediterski stručnjaci kažu da će neke kompanije možda biti primorane da preusmjeravaju plovila oko južnog vrha Afrike, što bi dodalo oko nedjelju dana putovanju, ako se blokada ne okonča u narednih 24 do 48 sati.
TANJUG