Američki portal “The Drive” navodi da su detalji o tome šta se desilo sa drugim avionom postali poznati tek nedavno, a potpukovnik vazduhoplovstva SAD u penziji Čarli “Tuna” Hajnlajn, i bivši pilot F-117, u podkastu “Afterburn” lično je potvrdio ono što je dugi niz godina bila samo glasina.
Srpska PVO je uspjela da pogodi i drugi stelt avion, ali je on ipak uspio da se vrati u bazu u Njemačkoj, pišu “Novosti”.
Nije poznat tačan datum kada se pogodak desio, ali je sigurno da se ovaj događaj odigrao tokom aprila 1999. poslije obaranja prvog F-117.
U tekstu se podsjeća da su četvrtog dana NATO bombardovanja, pripadnici Trećeg raketnog diviziona 250. raketne brigade Protivvazdušne odbrane Vojske Jugoslavije oborili F-117A, američko čudo od aviona izrađeno u stelt tehnologiji, koje je svoju reputaciju “nevidljivog” steklo u Zalivskom ratu u Iraku.
Pilota Dejla Zelka su američke snage uspjele bezbjedno da evakuišu, a njegov avion je završio na njivi u ataru sela Buđanovci kod Rume.
U svom svjedočenju, Hajnlajn je opisao kako je pogođen drugi F-117. On je naveo da su u akciju nad Beogradom iz baze u Njemačkoj krenula dva “nevidljiva” aviona, praćena letjelicama F-16J. On je pilotirao jednim F-117, a kada su se našli iznad Novog Beograda, oba “nevidljiva” su bila napadnuta raketama koje je ispalila srpska PVO.
“Pogledao sam udesno na nebo nad Beogradom i vidio ogromnu raketu kako se približava. Izgledala je kao Saturn V. Znao sam da je moj momak broj dva tamo negdje. Tada sam vidio još jedno lansiranje i veliki sjaj, dim, a onda vatrenu kuglu koja dolazi prema meni”, kazao je on.
Američki pilot navodi da je on ipak uspeo da izbjegne eksploziju projektila i obaranje svog aviona uz pomoć autopilota, i da izvrši svoju misiju, odnosno bombarduje zadati cilj.
U povratku je međutim shvatio da je drugi avion ozbiljno oštećen, ali su obje letjelice ipak uspele da se vrate u bazu, prenijele su “Novosti” pisanje “Kurira”.