Jedan od prvih velikoserijskih modela na struju, Nissan Leaf, na tržištu je već čitavu jednu deceniju.
Originalni model debitovao je u decembru 2010, a nakon sedam godina je stigla i druga, aktuelna generacija ovog automobila.
Nedavno je Nissan isporučio 500.000. primerak modela Leaf. Jubilarno vozilo je napravljeno u pogonu u Sanderlendu, u Britaniji, gde se Leaf izrađuje od 2013.
Za poslednjih sedam godina, iz ove fabrike je izašlo preko 175.000 primeraka najprodavanijeg Nissanovog električnog modela.
Automobil sa rednim brojem 500.000 je uručen 1. septembra kupcu iz Norveške, Mariji Jansen.
Nissan nudi dve varijante modela Leaf, sa dve baterije različitih kapaciteta, bazičnu od 40 kWh i verziju Leaf “E+” od 62 kWh.
Osnovni model sa 40 kWh može da pređe do 270 km sa punom baterijom, dok je autonomija modela Leaf “E+” 385 km, sve mereno prema WLTP ciklusu.
Model sa većom baterijom ima i snažniji motor od 217 KS (160 kW) i 340 Nm, dok bazični Leaf raspolaže sa 150 KS (110 kW) i 320 Nm.
Nissan Leaf je opremljen i ProPilot sistemom poluautonomne vožnje, kao i sistemom e-Pedal, koji potpunu kontrolu nad kretanjem vozila prebacuje na samo jednu papučicu, koja tako istovremeno služi i kao gas i kao kočnica.
Naime, kada se pritisne “gas” vozilo ubrzava, a otpuštanjem papučice se ne samo oduzima gas već se angažuju i kočnice.
Nissan sledeće godine otvara novog poglavlje u elektrifikaciji, kada na tržište stiže produkcijska verzija električnog krosovera Ariya sa najavljenom autonomijom i do 610 km.