Za veliki broj kompanija recenzije na internetu, odnosno na Googleu i društvenim mrežama razlika su između uspjeha i propasti. Ako vam korisnici Googlea i Facebooka pokažu palac dolje i napišu brojne negativne recenzije, jasno je kako takve kompanije mogu očekivati pad prometa jer će korisnici koji čitaju recenzije na internetu (a takvih je veliki broj) preskočiti restorane, autopraonice, zubare itd. s niskim ocjenama.
No što u slučaju ako se netko kompaniji želi osvetiti ili ih u virtualnom svijetu napadne konkurencija s brojnim (nezasluženim) kritikama i lošim recenzijama? Kako se obraniti od takvih napada?
Jedan zubar iz Australije na čijim je stranicama na Googleu nepoznati korisnik ostavio negativnu recenziju, odlučio se na radikalne mjere. Od suda je zatražio podatke o tom korisniku kako bi ga mogao tužiti za klevetu i narušavanje ugleda, a sud je presudio u njegovu korist, piše Zimo.
Zubar Matthew Kabbabe sad od Googlea može tražiti podatke o tom korisniku koji uključuju ime, IP adresu i telefonski broj povezan s tim računom, a nakon što ih dobije, slijedi tužba.
Nepoznata osoba na Googleu je napisala kako je zahvat koji je na njemu radio Kabbabe bio “iznimno čudan i neugodan” te je dobio dojam da ga zubar nikada prije nije radio. Kada potencijalni korisnici pročitaju takvu recenziju, teško je da bi se odlučili posjetiti zubara koji “ne zna što radi” tako da je ova recenzija utjecala na poslovanje Kabbabea.
On je zatražio od Googlea brisanje recenzije, a nakon što su to odbili, zatražio je podatke o osobi koja je napisala recenziju i krenuo sa sudskom parnicom. Iako iz Googlea kažu kako ne mogu saznati kada je i gdje napravljen neki korisnički profil, sudac koji je donio odluku smatra da američka kompanija ipak ima kontrolu nad dokumentima koji bi im pomogli u dobivanju informacija o osobi koja je napisala negativnu recenziju.
Nakon te odluke australskog suda, na slične postupke mogli bi se odlučiti i druge kompanije koje nisu zadovoljne s recenzijama korisnika na internetu te Bebbabeov odvjetnik smatra kako je to revolucionarna odluka i velika pobjeda za male tvrtke.
Prema Googleovim pravilima, recenzije se automatski procesiraju kako bi se spriječile lažne recenzije i objava spama. Naravno, često je teško odlučiti je li neka recenzija namjerno napisana negativno, bez osnova ili je korisnik, tj. klijent zaista nezadovoljan hranom, uslugom i slično.